Co to jest Keyword Stuffing - definicja w słowniku SEOKeyword stuffing, czyli „upychanie słów kluczowych”, to praktyka polegająca na nadmiernym, nienaturalnym nasycaniu treści frazami kluczowymi, co ma w konsekwencji poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. W rzeczywistości jednak efekt takich działań jest zupełnie odwrotny – keyword stuffing jest zaliczany do Black Hat SEO, czyli czynności penalizowanych przez algorytmy wyszukiwarek.

Jak wygląda keyword stuffing?

Upychanie słów kluczowych jest bardzo proste do rozpoznania – o takiej praktyce mówimy zawsze wtedy, gdy liczba fraz na danej stronie jest zbyt duża w stosunku do całej objętości treści. Za keyword stuffing uznaje się zarówno „spamowanie” wybranym słowem kluczowym w tekście, jak i działania takie jak umieszczanie w jednym ciągu dużej liczby osobnych fraz. Co ważne, pod uwagę warto wziąć nie tylko główną zawartość strony, lecz także jej pozostałe elementy, m.in. opis meta.

Czym grozi keyword stuffing?

Nadmierne zagęszczenie słów kluczowych jest uznawane przez wyszukiwarki za spam i próbę oszukania algorytmów pozycjonowania. Oznacza to, że zamieszczenie zbyt dużej liczby fraz na stronie zazwyczaj przynosi efekty całkowicie przeciwne do oczekiwanych, a strona może być znacznie gorzej oceniana przez Google i inne wyszukiwarki. Warto zaznaczyć, że keyword stuffing jest penalizowany przez Google już od 2011 roku, gdy do algorytmu wprowadzono aktualizację Panda. Co więcej, w skrajnych przypadkach strona może być całkowicie zbanowana przez wyszukiwarkę i usunięta z indeksowania. Do tego nie można pominąć wpływu na UX, czyli doświadczenia użytkownika. Treści, które skupiają się wyłącznie na wykorzystaniu jak największej liczby fraz, zwykle są mało wartościowe pod względem zawartości, co prowadzi do zwiększenia tzw. bounce rate, czyli współczynnika odrzuceń.

Jak uniknąć keyword stuffingu?

Najlepszym sposobem, by uniknąć problemów z upychaniem słów kluczowych, jest skupienie się na jakości treści zamiast usilnego „wciskania” fraz. Warto m.in. zainteresować się bardziej precyzyjnymi, szczegółowymi hasłami, które z jednej strony są rzadziej wyszukiwane, jednak z drugiej mogą być o wiele bardziej wartościowe dla użytkowników. Ponadto dobrym pomysłem będzie opracowanie solidnej strategii contentowej z uwzględnieniem optymalnie dobranych słów kluczowych. W tym celu można posiłkować się różnymi narzędziami dostępnymi online lub skontaktować się z agencją marketingową.

Ile słów kluczowych to za dużo?

To pytanie bez jednoznacznej odpowiedzi – wszystko zależy od tego jakie praktyki stosują strony z najwyższych pozycji dla danej frazy kluczowej. Jak podają eksperci Google, zagęszczenie słów kluczowych nie jest bezpośrednio uznawane za czynnik rankingowy, jednak zbyt duża liczba może prowadzić do uzyskania gorszej oceny. Za górny limit przeważnie uznaje się udział fraz w całej długości tekstu na poziomie 2–5%. Oznacza to, że w przypadku tekstu o długości 5 000 znaków wystąpienia danego słowa kluczowego nie powinny zająć łącznie więcej niż 100–250 znaków. Nie jest to twarda reguła – w niektórych przypadkach zalecane zagęszczenie może być mniejsze lub większe. Przeważnie jednak wystarczy zachować nacisk na jakość treści, by uniknąć problemów z nienaturalnym brzmieniem tekstu i nadmierną liczbą słów kluczowych.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *