Czym jest strategia contentowa?

Tworzysz tematyczny content, ale nie widzisz efektów? Zapełnienie bloga firmowego serią artykułów to nie wszystko. Publikowane materiały muszą być nasycone frazami kluczowymi, interesujące i atrakcyjne pod kątem wizualnym. Budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki jest możliwe dzięki strategii contentowej.

Plan contentowy zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące tworzenia oraz publikacji treści na stronie internetowej. Przygotowując rekomendacje dla naszych klientów, uwzględniamy aktualne trendy i sezonowość tematów. Poruszamy zagadnienia, które są szczególnie interesujące dla użytkowników w danym okresie. Tworzymy harmonogramy publikacji, przewidując, kiedy zainteresowanie produktem będzie najsilniejsze. Prezentując klientom zapytania użytkowników związane z produktem lub usługą, pomagamy im lepiej zrozumieć swoich odbiorców i dzięki temu skuteczniej odpowiadać na ich potrzeby.

Co zyskasz dzięki strategii contentowej?

Wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe.

Wykreowanie wizerunku firmy jako eksperta.

Wzrost wartościowego ruchu w witrynie.

Możliwość zbudowania długofalowych relacji z użytkownikami.

Więcej leadów sprzedażowych.

Wzrost zaufania do marki.

Dla kogo jest ta usługa?

Dla klientów, którzy chcą zwiększyć ruch organiczny na stronie internetowej. Więcej wejść z wyszukiwarki przekłada się na wzrost współczynnika konwersji i poprawę wyników sprzedażowych. Stworzenie strategii rekomendujemy każdemu klientowi niezależnie od branży. Udowadniamy, że w każdym produkcie tkwi potencjał contentowy.

Działasz w niszowej lub bardzo konkurencyjnej branży i zastanawiasz się, czy warto inwestować w strategię contentową? Znajdziemy sposób, aby skutecznie wypromować Twoją witrynę.

Dlaczego SAMOSEO?

Tworzymy indywidualne plany contentowe uwzględniające potrzeby danego klienta, analizując dotychczasowe treści na stronie i działania konkurencji.
Nasze strategie contentowe to efekt wieloletniego doświadczenia. Prowadzimy kampanie SEO dla klientów z wielu branż, dlatego jesteśmy w stanie zaproponować działania, które przynoszą efekty.
Oferujemy kompleksowe plany contentowe zawierające wytyczne SEO dla artykułów blogowych, opisów produktów, opisów kategorii czy stron docelowych (landing page).
Tworząc rekomendacje, używamy przystępnego języka. Dzięki temu zalecenia są zrozumiałe nawet dla osób spoza branży SEO.

Proces tworzenia strategii contentowej w 5 krokach

Analiza potrzeb klienta

Poznajemy branżę klienta oraz jego potrzeby i oczekiwania. Przedstawiamy wstępną propozycję działań contentowych nakierowanych na wzrost ruchu w serwisie oraz budowanie zaangażowania wśród użytkowników.

Analiza treści opublikowanych na witrynie klienta

Analizujemy zawartość serwisu klienta. W strategii contentowej skupiamy się przede wszystkim na warstwie tekstowej. Rekomendujemy tworzenie nowych treści lub optymalizację już istniejących.

Analiza konkurencji

Przeprowadzamy analizę działań konkurencji. Oceniamy dobór tematów, śródtytułów i fraz kluczowych, a także sposób prezentacji problemu i długość artykułów. Proponujemy rozwiązania, które pozwolą klientowi zawalczyć o wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania nawet z silniejszą konkurencją

Rekomendacje

Opracowujemy wytyczne SEO dla artykułów blogowych i treści ofertowych. W rekomendacjach oprócz fraz kluczowych znajdziesz także dodatkowe zalecenia dotyczące m.in. budowy nagłówków, długości contentu oraz momentu publikacji artykułów.

Dobór tematów

Analizujemy frazy kluczowe i zapytania w Google związane z branżą klienta. Opracowujemy szczegółowe wytyczne dla copywriterów, uwzględniając sezonowość tematów oraz aktualne trendy. Tworzymy strategię contentową na podstawie danych pozyskanych z profesjonalnych narzędzi SEO.

Twój plan contentowy – co w nim znajdziesz?

1
Tytuł tekstu (Metatag Title oraz H1).
2
Śródtytuły (nagłówki H2).
3
Frazy kluczowe wraz z liczbą wyszukiwań.
4
Frazy zależne.
5
Rekomendowaną długość tekstów.
6
Sugerowaną liczbę powtórzeń fraz.
7
Dodatkowe wytyczne dla copywriterów.

Przygotowanie strategii to za mało? Zamów treści gotowe do publikacji

Potrzebujesz kompleksowej usługi obejmującej nie tylko zaplanowanie, ale także stworzenie treści? Zamów gotowe artykuły realizujące Twoją indywidualną strategię contentową. Współpracujemy z doświadczonymi copywriterami, którzy stworzą wartościowy artykuł blogowy lub opis produktu, który sprzedaje.

Zainteresowany? Napisz do Nas!

Skorzystaj z formularza obok, opisz swoje wymagania odnośnie kampanii SEO, a wspólnie przygotujemy strategię działań dopasowaną do aktualnej sytuacji strony.

W polu “treść wiadomości” możesz podać informacje o maksymalnym miesięcznym budżecie, jaki chciałbyś przeznaczyć na działania SEO, a także wszystkie pozostałe informacje, które są dla Ciebie istotne.

Na wszystkie wiadomości staramy się odpisywać w ciągu 24 godzin.

    Strategia contentowa zgodna z SEO – FAQ

    Content – co to znaczy?

    Content, czyli inaczej „zawartość” strony internetowej rozumiana jako treści czy grafiki. W przypadku tworzenia strategii contentowej, conent rozumiany jest jako treść wykorzystywaną na stronie – głównie jako wpisy blogowe ale również jako opisy produktów, kategorii produktów czy po prostu jakikolwiek tekst widoczny na stronie.

    Dobry content – jak go tworzyć?

    Rozwiązań mogących wpłynąć na jakość contentu jest wiele. Pomijając oczywiste kwestie jak unikalność czy merytoryka treści, wymienić możemy choćby:

    • nic nie zastąpi kreatywnego copywritera, weryfikującego informacje w sprawdzonych źródłach. W ostatnim czasie wiele mówi się o treściach generowanych przez sztuczną inteligencję, jednak w przypadku najtrudniejszych zleceń dobry copywriter jest na wagę złota,
    • narzędzia analizujące wyniki wyszukiwania, które na ich bazie informują copywritera jak powinien nasycić treść frazą kluczową, aby mieć jak największą szansę na sukces,
    • Surfer, Ahrefs, Senuto – wszystkie te rozwiązania wspomagają naszą pracę, jednak nic nie zastąpi wiedzy i doświadczenia specjalisty, który weryfikuje treści przed dodaniem ich na stronę. Jeśli wszyscy posługiwaliby się tymi samymi narzędziami, wówczas co byłoby czynnikiem mogącym wpłynąć na to, że nasza treść wyróżni się na ich tle? Rola specjalisty w całym procesie tworzenia contentu jest niezmiernie istotna i to od niego w dużej mierze zależy sukces projektu,

    Strategia treści oparta o dane

    W planowaniu kampanii contentowych wykorzystujemy szereg narzędzi, które dostarczają nam informacji o popularności fraz, trendach czy sezonowości zapytań. Dodatkowo wspieramy się narzędziami analizującymi wyniki wyszukiwania w celu sprawdzenia jakie wyniki pojawiają się na czołowych pozycjach i dostarczają nam informacji o tym, w jaki sposób przygotowano na nich treści. Taka analiza to cenne źródło wiedzy na temat tego jak stworzyć naszą treść, aby była równie ceniona przez algorytmy wyszukiwarek.

    Przygotowanie strategii, a jej realizacja

    Jeśli nie możesz tworzyć treści po swojej stronie, możemy w tym pomóc. Korzystamy z usług doświadczonych copywriterów, zarówno w języku polskim jak i kilku innych. Staramy się aby copywriter posiadał doświadczenie w branży dla której tworzy tekst, jednak nie zawsze jest to możliwe ze względu na znaczące zróżnicowanie tematyk stron naszych klientów. Zawsze jednak dostarczamy treści możliwie najwyższej jakości.