Firma Aura Herbals to ceniony polski producent suplementów diety. W ofercie znajdują się różnego rodzaju witaminy i minerały, preparaty naturalne na bazie wyciągów z roślin, kolagen oraz srebra koloidalne. Firma promuje zdrowy i zrównoważony styl życia, dbając o rzetelną edukację potencjalnych klientów – prowadzi bloga, platformę edukacyjną Instrukcja Zdrowia, organizuje webinary z ekspertami. Produkty Aura Herbals charakteryzują się prostym składem, wysoką jakością surowców oraz rygorystycznymi badaniami w niezależnych laboratoriach. Dostępne są one w sklepach i aptekach w całej Polsce – zarówno stacjonarnie, jak i online. Strona internetowa Aura Herbals działa także na rynkach zagranicznych – jest dostępna w języku angielskim i niemieckim.
Aura Herbals – Producent suplementów diety [SEO CASE STUDY]
Wprowadzenie
Opinia Klienta
SAMOSEO cenimy przede wszystkim za profesjonalne podejście do prowadzonych działań. Mamy do Was ogromne zaufanie i jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i jej wyników. Poza comiesięcznymi tekstami czy linkami otrzymujemy wiele dodatkowych wskazówek i analiz. Dzięki nim lepiej rozumiemy, na czym dokładnie polega pozycjonowanie naszej strony.
Karina Wiśniowska, Content & PR Manager
O kampanii
Celem kampanii jest stałe zwiększanie zasięgu materiałów edukacyjnych – bloga oraz Leksykonu i tym samym zwiększenie rozpoznawalności brandu, głównie na rynku krajowym.
Cechą charakterystyczną projektu jest niezwykle rzetelne i odpowiedzialne podejście do przekazywanych internautom informacji. Treści blogowe tworzone są w ścisłej współpracy z Klientem, tak aby reprezentowały założoną przez Aura Herbals najwyższą jakość, a jednocześnie były odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę.
Aura Herbals posiada również sklep internetowy, który został osadzony na subdomenie. W przyszłości planowane jest przeniesienie go do głównej domeny, osadzając sklep w katalogu. Dotychczasowe działania skupiają się więc na głównej domenie i mają również na celu przygotowanie jej do “wchłonięcia” sklepu.
Data utworzenia domeny: 2010 r.
Jak przebiega współpraca?
Data rozpoczęcia współpracy: 1.03.2022
Na początku, zgodnie ze standardem, wykonaliśmy dokładny audyt strony – przyjrzeliśmy się witrynie zarówno od strony technicznej, jak i contentowej. Pozwoliło nam to przygotować plan działania na kolejne miesiące.
W pierwszej fazie projektu skupiliśmy się na wykorzystaniu potencjału drzemiącego w dotychczas opublikowanych treściach. Przede wszystkim zoptymalizowaliśmy Leksykon. Pozbyliśmy się również kanibalizacji między blogiem a Leksykonem oraz między blogiem a sekcją Aktualności. Poprawiliśmy również błędy w linkowaniu wewnętrznym.
Następnie na bazie wnikliwego researchu fraz kluczowych, przygotowywaliśmy konspekty dla nowych wpisów blogowych. Podczas współpracy z Aura Herbals również zredagowaliśmy i zoptymalizowaliśmy już istniejące treści.
Działania stałe podczas kampanii:
- rozbudowa profilu linkowego strony (link building)
- planowanie kolejnych serii wpisów blogowych
- monitorowanie parametrów strony i analiza skuteczności
- śledzenie działań konkurencji i analiza sytuacji strony na jej tle
- dostarczanie nowych pomysłów na kolejne optymalizacje
Efekty kampanii SEO
Pierwszy miesiąc współpracy to przede wszystkim praca analityczna oraz formułowanie strategii. Nie inaczej było w tym przypadku. Następnie przystąpiliśmy do realizacji założeń kampanii.
Rozpoczynając proces pozycjonowania warto być świadomym, że owoce naszej pracy zbierzemy dopiero za jakiś czas. (A propos branży owocowej — sprawdź również nasze case study z kampanii dla DailyFruits.)
W przypadku kampanii dla Aura Herbals pierwsze efekty zaczęliśmy obserwować po 3-4 miesiącach. Można powiedzieć, że to „książkowy” przykład, po którym zaczynają być widoczne pierwsze efekty. Po okresie przejściowym liczba wyświetleń i kliknięć zaczęła konsekwentnie rosnąć.
W kolejnych miesiącach ruch utrzymywał trend wzrostowy. Jedynie w grudniu odnotowaliśmy nieco mniej wejść, wynikało to jednak z mniejszego zainteresowania poruszaną tematyką w okresie świątecznym.
Na zrzucie ekranu z narzędzia Google Search Console widzimy dane z powyższej tabeli (6 miesięcy – od lipca do końca grudnia) w formie wykresu. Kolor niebieski to liczba kliknięć, natomiast fioletowy — liczba wyświetleń. Załamanie pod koniec roku to okres świąteczny — widok znany większości właścicieli stron i sklepów internetowych. 🙂
Co wydarzyło się dalej? W 2023 roku, trzymając się naszych założeń, kontynuowaliśmy dotychczasowe działania. Jak przełożyło się to na ruch? Oto ciąg dalszy tabeli, czyli kolejnych 6 miesięcy:
Ruch na stronie piął się dalej w górę, wyhamowując jedynie w lutym i w czerwcu. Poniżej również wykres z Google Search Console dla tego okresu:
Porównajmy teraz oba te okresy. Każdy z nich to dokładnie 6 miesięcy. Oto jak wyglądają nałożone na siebie:
Dopiero teraz widać jak na dłoni efekty naszej pracy. W pierwszym okresie (lipiec – grudzień 2022) liczba wejść wynosiła w sumie 286 tys. W drugim (styczeń – czerwiec 2023) było ich już 589 tys. Jest to wzrost o + 106%!
Jeśli natomiast porównamy miesiąc startowy (marzec 2022 – 28,1 tys.) do miesiąca zamykającego powyższą analizę (czerwiec 2023 – 94,5 tys.), mówimy o wzroście o +236%.
Strony, które odnotowały największy wzrost kliknięć
Porównując ze sobą te dwa półroczne okresy, odnotowaliśmy największy wzrost kliknięć dla następujących podstron:
Oraz następujących fraz kluczowych:
Porównanie analogicznych miesięcy w 2022 i 2023 roku – zestawienie kliknięć
Porównania analogicznych miesięcy to najlepsza miara skuteczności działań SEO, ponieważ uwzględniają sezonowość (np. niższe zainteresowanie w okresie świąt Bożego Narodzenia czy w wakacje) i specyfikę każdego z miesięcy (np. różna ilość dni w miesiącu czy liczba dni pracujących i wolnych). Poniższa tabela prezentuje wzrosty, jakie udało nam się wypracować.
Porównanie ilości kliknięć oraz ilości wyświetleń fraz rok do roku – lipiec 2022 do lipca 2023:
Już w lipcu porównaliśmy również, które frazy kluczowe odnotowały największy skok ilości kliknięć:
Wzrosty średnich pozycji fraz kluczowych
Poniżej lista tych samych fraz kluczowych, prezentująca ich zmiany średnich pozycji w Google w lipcu 2022 i lipcu 2023:
Efekty kampanii okiem Google Analytics
Porównanie okresów 3-miesięcznych (maj – lipiec 2023 vs luty – kwiecień 2023)
Na zrzucie z Google Analytics porównującym dwa równe, 3-miesięczne okresy widzimy, że ilość sesji z zaangażowaniem dla ruchu organicznego wzrosła o + 31%.
Porównanie okresów 6-miesięcznych (luty – lipiec 2023 vs sierpień – styczeń 2022/2023)
Poniżej analogiczne dane dla dwóch równych, 6-miesięcznych okresów. Ruch organiczny (sesje z zaangażowaniem) wzrósł o +87% .
Porównanie okresów 12-miesięcznych (sierpień 2021 – lipiec 2022 vs sierpień 2022 – lipiec 2023)
Kiedy porównamy ze sobą równe, roczne okresy, mówimy już o wzroście na poziomie + 297% (sesje z zaangażowaniem).
Kampania okiem narzędzi zewnętrznych
Poniżej przedstawiamy, jak stronę Aura Herbals widziały w tym czasie narzędzia zewnętrzne, monitorujące wyniki wyszukiwania w Google:
Wzrost widoczności – Senuto
Przyrost fraz w TOP 3 od momentu rozpoczęcia współpracy (marzec 2022) do czerwca 2023, na podstawie narzędzia Senuto. Widoczność wzrosła o +122% (z 746 rankujących fraz do 1645):
Widoczność w Senuto w porównaniu do konkurencji
Widoczność w TOP3 w porównaniu do stron innych producentów suplementów diety, którze na początku współpracy wykazywały zbliżony poziom widoczności.
Odsyłające domeny – Ahrefs
W tym przypadku widzimy całą historię linkowania do strony – od 2015 roku. Moment dynamicznego wzrostu to czas, kiedy zaczęliśmy nasze działania link buildingowe:
Wzrost widoczności i potencjału ruchu – Ahrefs
Wzrosty pozycji dla fraz kluczowych wraz z potencjałem kliknięć (ruch), zrzut z narzędzia Ahrefs:
Podsumowanie
Case Study kampanii dla Aura Herbals jest doskonałym przykładem skutecznej strategii SEO. Dzięki dobrze dobranym działaniom oraz konsekwencji w ich realizacji firma osiągnęła znaczny wzrost widoczności w wyszukiwarkach.
Celem na tym etapie było zwiększenie rozpoznawalności brandu oraz zaufania do niego. W przypadku każdej kampanii cele mogą być inne, dlatego tak istotna jest otwarta komunikacja ze specjalistą SEO i zaangażowanie klienta w prowadzone działania. W przypadku Aura Herbals wielokrotnie otrzymywaliśmy konstruktywny feedback, który pomagał nam lepiej dostosowywać się do potrzeb klienta. Jednocześnie mieliśmy okazję dzielić się naszą perspektywą i wyjaśniać mechanizmy, jakimi rządzi się nasza praca.
Współpraca, feedback, wzajemna edukacja (SEO-wca o produkcie, a klienta o SEO) to niezwykle istotne kwestie, wpływające na ostateczny wynik kampanii SEO.
Opiekunka kampanii
Karolina Sulkowska
Specjalistka SEO
SEO traktuje jako jeden z wielu elementów układanki, które składają się na skuteczny marketing w sieci. Zawsze stara się patrzeć na projekt możliwie szeroko, uwzględniając perspektywę wszystkich zaangażowanych osób – programistów, designerów czy copywriterów. Stale poszerza swoją wiedzę, aby jeszcze lepiej rozumieć jak wykorzystywać SEO w każdym możliwym obszarze.