Wprowadzenie

aura herbals logo

Firma Aura Herbals to ceniony polski producent suplementów diety. W ofercie znajdują się różnego rodzaju witaminy i minerały, preparaty naturalne na bazie wyciągów z roślin, kolagen oraz srebra koloidalne. Firma promuje zdrowy i zrównoważony styl życia, dbając o rzetelną edukację potencjalnych klientów – prowadzi bloga, platformę edukacyjną Instrukcja Zdrowia, organizuje webinary z ekspertami. Produkty Aura Herbals charakteryzują się prostym składem, wysoką jakością surowców oraz rygorystycznymi badaniami w niezależnych laboratoriach. Dostępne są one w sklepach i aptekach w całej Polsce – zarówno stacjonarnie, jak i online. Strona internetowa Aura Herbals działa także na rynkach zagranicznych – jest dostępna w języku angielskim i niemieckim.

Branża
Suplementy diety
Widoczność w TOP3
+84%
marzec 2022 - marzec 2023
Ruch organiczny
+297%
Porównanie okresu ostatnich 12 miesięcy r/r

Opinia Klienta

SAMOSEO cenimy przede wszystkim za profesjonalne podejście do prowadzonych działań. Mamy do Was ogromne zaufanie i jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i jej wyników. Poza comiesięcznymi tekstami czy linkami otrzymujemy wiele dodatkowych wskazówek i analiz. Dzięki nim lepiej rozumiemy, na czym dokładnie polega pozycjonowanie naszej strony.

Karina Wiśniowska, Content & PR Manager

O kampanii

Celem kampanii jest stałe zwiększanie zasięgu materiałów edukacyjnych – bloga oraz Leksykonu i tym samym zwiększenie rozpoznawalności brandu, głównie na rynku krajowym.

Cechą charakterystyczną projektu jest niezwykle rzetelne i odpowiedzialne podejście do przekazywanych internautom informacji. Treści blogowe tworzone są w ścisłej współpracy z Klientem, tak aby reprezentowały założoną przez Aura Herbals najwyższą jakość, a jednocześnie były odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę.

Aura Herbals posiada również sklep internetowy, który został osadzony na subdomenie. W przyszłości planowane jest przeniesienie go do głównej domeny, osadzając sklep w katalogu. Dotychczasowe działania skupiają się więc na głównej domenie i mają również na celu przygotowanie jej do “wchłonięcia” sklepu.

Data utworzenia domeny: 2010 r.

Jak przebiega współpraca?

Data rozpoczęcia współpracy: 1.03.2022

Na początku, zgodnie ze standardem, wykonaliśmy dokładny audyt strony – przyjrzeliśmy się witrynie zarówno od strony technicznej, jak i contentowej. Pozwoliło nam to przygotować plan działania na kolejne miesiące.

W pierwszej fazie projektu skupiliśmy się na wykorzystaniu potencjału drzemiącego w dotychczas opublikowanych treściach. Przede wszystkim zoptymalizowaliśmy Leksykon. Pozbyliśmy się również kanibalizacji między blogiem a Leksykonem oraz między blogiem a  sekcją Aktualności. Poprawiliśmy również błędy w linkowaniu wewnętrznym.

Następnie na bazie wnikliwego researchu fraz kluczowych, przygotowywaliśmy konspekty dla nowych wpisów blogowych. Podczas współpracy z Aura Herbals również zredagowaliśmy i zoptymalizowaliśmy już istniejące treści.

Działania stałe podczas kampanii:

  • rozbudowa profilu linkowego strony (link building)
  • planowanie kolejnych serii wpisów blogowych
  • monitorowanie parametrów strony i analiza skuteczności
  • śledzenie działań konkurencji i analiza sytuacji strony na jej tle
  • dostarczanie nowych pomysłów na kolejne optymalizacje

Efekty kampanii SEO

Pierwszy miesiąc współpracy to przede wszystkim praca analityczna oraz formułowanie strategii. Nie inaczej było w tym przypadku. Następnie przystąpiliśmy do realizacji założeń kampanii.

Rozpoczynając proces pozycjonowania warto być świadomym, że owoce naszej pracy zbierzemy dopiero za jakiś czas. (A propos branży owocowej — sprawdź również nasze case study z kampanii dla DailyFruits.)

1-4 miesiąc kampanii seo

W przypadku kampanii dla Aura Herbals pierwsze efekty zaczęliśmy obserwować po 3-4 miesiącach. Można powiedzieć, że to „książkowy” przykład, po którym zaczynają być widoczne pierwsze efekty. Po okresie przejściowym liczba wyświetleń i kliknięć zaczęła konsekwentnie rosnąć.

5-10 miesiąc kampanii seo

W kolejnych miesiącach ruch utrzymywał trend wzrostowy. Jedynie w grudniu odnotowaliśmy nieco mniej wejść, wynikało to jednak z mniejszego zainteresowania poruszaną tematyką w okresie świątecznym.

Na zrzucie ekranu z narzędzia Google Search Console widzimy dane z powyższej tabeli (6 miesięcy – od lipca do końca grudnia) w formie wykresu. Kolor niebieski to liczba kliknięć, natomiast fioletowy — liczba wyświetleń. Załamanie pod koniec roku to okres świąteczny — widok znany większości właścicieli stron i sklepów internetowych. 🙂

kampania seo wykres z google search console kliknięcia wyświetlenia

Co wydarzyło się dalej? W 2023 roku, trzymając się naszych założeń, kontynuowaliśmy dotychczasowe działania. Jak przełożyło się to na ruch? Oto ciąg dalszy tabeli, czyli kolejnych 6 miesięcy:

11 - 16 miesiąc kampanii seo

Ruch na stronie piął się dalej w górę, wyhamowując jedynie w lutym i w czerwcu. Poniżej również wykres z Google Search Console dla tego okresu:

kampania seo wyniki z google search console kliknięcia wyświetlenia

Porównajmy teraz oba te okresy. Każdy z nich to dokładnie 6 miesięcy. Oto jak wyglądają nałożone na siebie:

kampania seo porównanie ruchu w google search console

Dopiero teraz widać jak na dłoni efekty naszej pracy. W pierwszym okresie (lipiec – grudzień 2022) liczba wejść wynosiła w sumie 286 tys. W drugim (styczeń – czerwiec 2023) było ich już 589 tys. Jest to wzrost o + 106%!

Jeśli natomiast porównamy miesiąc startowy (marzec 2022 – 28,1 tys.) do miesiąca zamykającego powyższą analizę (czerwiec 2023 – 94,5 tys.), mówimy o wzroście o +236%.

Strony, które odnotowały największy wzrost kliknięć

Porównując ze sobą te dwa półroczne okresy, odnotowaliśmy największy wzrost kliknięć dla następujących podstron:

wzrost ruchu na stronie dzięki kampanii seo porównanie

Oraz następujących fraz kluczowych:

wzrost ruchu na stronie dzięki kampanii seo porównanie fraz kluczowych

Porównanie analogicznych miesięcy w 2022 i 2023 roku – zestawienie kliknięć

Porównania analogicznych miesięcy to najlepsza miara skuteczności działań SEO, ponieważ uwzględniają sezonowość (np. niższe zainteresowanie w okresie świąt Bożego Narodzenia czy w wakacje) i specyfikę każdego z miesięcy (np. różna ilość dni w miesiącu czy liczba dni pracujących i wolnych). Poniższa tabela prezentuje wzrosty, jakie udało nam się wypracować.

kampania seo porównanie miesiąc do miesiąca

Porównanie ilości kliknięć oraz ilości wyświetleń fraz rok do roku – lipiec 2022 do lipca 2023:

Już w lipcu porównaliśmy również, które frazy kluczowe odnotowały największy skok ilości kliknięć:

sukces kampanii seo wzrost ruchu dla fraz kluczowych

Wzrosty średnich pozycji fraz kluczowych

Poniżej lista tych samych fraz kluczowych, prezentująca ich zmiany średnich pozycji w Google w lipcu 2022 i lipcu 2023:

wyższe pozycje w google dzięki kampanii seo porównanie średnich pozycji

Efekty kampanii okiem Google Analytics

Porównanie okresów 3-miesięcznych (maj – lipiec 2023 vs luty – kwiecień 2023)

Na zrzucie z Google Analytics porównującym dwa równe, 3-miesięczne okresy widzimy, że ilość sesji z zaangażowaniem dla ruchu organicznego wzrosła o + 31%.

porównanie wyników w google analytics 3 msc / 3 msc

Porównanie okresów 6-miesięcznych (luty – lipiec 2023 vs sierpień – styczeń 2022/2023)

Poniżej analogiczne dane dla dwóch równych, 6-miesięcznych okresów. Ruch organiczny (sesje z zaangażowaniem) wzrósł o +87% .

porównanie wyników w google analytics 6 msc / 6 msc

Porównanie okresów 12-miesięcznych (sierpień 2021 – lipiec 2022 vs sierpień 2022 – lipiec 2023)

Kiedy porównamy ze sobą równe, roczne okresy, mówimy już o wzroście na poziomie + 297% (sesje z zaangażowaniem).

porównanie wyników w google analytics rok do roku

Kampania okiem narzędzi zewnętrznych

Poniżej przedstawiamy, jak stronę Aura Herbals widziały w tym czasie narzędzia zewnętrzne, monitorujące wyniki wyszukiwania w Google:

Wzrost widoczności – Senuto

Przyrost fraz w TOP 3 od momentu rozpoczęcia współpracy (marzec 2022) do czerwca 2023, na podstawie narzędzia Senuto. Widoczność wzrosła o +122% (z 746 rankujących fraz do 1645):

wzrost widoczności w top 3 google podczas kampanii seo

Widoczność w Senuto w porównaniu do konkurencji

Widoczność w TOP3 w porównaniu do stron innych producentów suplementów diety, którze na początku współpracy wykazywały zbliżony poziom widoczności.

porównanie do konkurencji seo

Odsyłające domeny – Ahrefs

W tym przypadku widzimy całą historię linkowania do strony – od 2015 roku. Moment dynamicznego wzrostu to czas, kiedy zaczęliśmy nasze działania link buildingowe:

działania link buildingowe podczas kampanii seo - przyrost ilości linków

Wzrost widoczności i potencjału ruchu – Ahrefs

Wzrosty pozycji dla fraz kluczowych wraz z potencjałem kliknięć (ruch), zrzut z narzędzia Ahrefs:

analiza ahrefs kampanii seo

Podsumowanie

Case Study kampanii dla Aura Herbals jest doskonałym przykładem skutecznej strategii SEO. Dzięki dobrze dobranym działaniom oraz konsekwencji w ich realizacji firma osiągnęła znaczny wzrost widoczności w wyszukiwarkach.

Celem na tym etapie było zwiększenie rozpoznawalności brandu oraz zaufania do niego. W przypadku każdej kampanii cele mogą być inne, dlatego tak istotna jest otwarta komunikacja ze specjalistą SEO i zaangażowanie klienta w prowadzone działania. W przypadku Aura Herbals wielokrotnie otrzymywaliśmy konstruktywny feedback, który pomagał nam lepiej dostosowywać się do potrzeb klienta. Jednocześnie mieliśmy okazję dzielić się naszą perspektywą i wyjaśniać mechanizmy, jakimi rządzi się nasza praca.

Współpraca, feedback, wzajemna edukacja (SEO-wca o produkcie, a klienta o SEO) to niezwykle istotne kwestie, wpływające na ostateczny wynik kampanii SEO.

Karolina Sulkowska - Specjalistka SEO w SAMOSEO

Opiekunka kampanii

Karolina Sulkowska

Specjalistka SEO

SEO traktuje jako jeden z wielu elementów układanki, które składają się na skuteczny marketing w sieci. Zawsze stara się patrzeć na projekt możliwie szeroko, uwzględniając perspektywę wszystkich zaangażowanych osób – programistów, designerów czy copywriterów. Stale poszerza swoją wiedzę, aby jeszcze lepiej rozumieć jak wykorzystywać SEO w każdym możliwym obszarze.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *