Wprowadzenie

ANCO sp. z o.o. jest głównym przedstawicielem firmy Scott Safety (3M) na polskim rynku, oferującej odzież roboczą BHP oraz wielofunkcyjne środki ochrony osobistej, charakteryzujące się doskonałym komfortem i najwyższym poziomem ochrony przed wszelkimi zagrożeniami występującymi w środowisku pracy.

Klienci obsługiwani przez firmę Anco to największe zakłady przemysłowe w kraju takie jak stocznie, zakłady chemiczne, farmaceutyczne, rafinerie, huty, a także jednostki obrony cywilnej, stacje sanitarno-epidemiologiczne i szpitale. ANCO sp. z o.o. współpracuje również z hurtowniami oraz klientami indywidualnymi, dostarczając kompleksowe rozwiązania w zakresie środków ochrony osobistej.

Branża
Sklep BHP
Widoczność w TOP3
+218%
październik 2022- październik 2023
Ruch organiczny
+44%
Porównanie okresu 3 miesięcy r/r

Opinia Klienta dotycząca współpracy

„Z SAMOSEO współpracujemy już od 4 lat. Zależało nam przede wszystkim na zwiększeniu ruchu na stronie i osiągnięciu wysokich miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy związane z ofertą naszego sklepu. Udało się to osiągnąć dzięki rozbudowie witryny o nowe kategorie i treści oraz stałym działaniom SEO, m.in. w zakresie link buildingu. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych efektów i kontynuujemy współpracę.

Agnieszka Owczarczak – Dyrektor „ANCO” Sp. z o. o.

O kampanii

Współpraca SAMOSEO z Anco rozpoczęła się w grudniu 2019 roku. Głównym celem prowadzonej kampanii było wzmacnianie organicznej widoczności sklepu internetowego https://anco.com.pl/. Kluczowym celem było zwiększenie ruchu z fraz o charakterze sprzedażowym, ściśle powiązanych z ofertą naszego klienta: oczomyjki, prysznice ratunkowe, natryski bezpieczeństwa, a także artykuły BHP.

Główne cele i założenia:

  • wzrost ruchu organicznego,
  • wypracowanie pozycji dla sprzedażowych fraz kluczowych,
  • rozbudowa witryny o dodatkowe kategorie wraz z odpowiednią optymalizacją.

Jak przebiega współpraca?

Kampania tradycyjnie rozpoczęła się od przeprowadzenia audytu witryny. W dokumencie dokładnie zidentyfikowano wszystkie elementy strony, które wymagały poprawy. Dodatkowo w treści dokumentu wskazano działania, które mogłyby przyspieszyć wzrost widoczności organicznej. Te zalecenia zostały skutecznie wdrożone.

Na pierwszym etapie kampanii przystąpiliśmy do rozbudowy witryny poprzez dodanie nowych podkategorii. Analiza przeprowadzonego audytu wykazała, że strona nie uzyskiwała widoczności dla wielu kluczowych fraz związanych z działalnością klienta, takich jak: kamizelki robocze, ochronny kombinezon roboczy, odzież BHP, odzież odblaskowa, odzież robocza odblaskowa, etc.

W odpowiedzi na te wnioski, podjęliśmy decyzję o rozbudowie witryny poprzez dodanie kilkunastu nowych podkategorii, jednocześnie przeprowadzając odpowiednią optymalizację pod kątem SEO. Konieczne było przygotowanie treści opisowych dla tych kategorii, z uwzględnieniem i adekwatnym nasyceniem określonych fraz kluczowych.

Kolejnym elementem było stworzenie bloga, który nie tylko przyczynił się do generowania dodatkowego ruchu, lecz także wzmocnił i podniósł pozycję fraz kluczowych poprzez zastosowanie skutecznego linkowania wewnętrznego. Dodatkowo regularne publikowanie cyklicznych wpisów, zawierających porady branżowe, umożliwia firmie zdobycie reputacji eksperta w danej tematyce w oczach klientów.

Witryna miała spory problem z indeksowaniem dużej ilości stron związanych z filtrowaniem i sortowaniem produktów, które są dostępne w sklepie. Naszą rekomendacją było zablokowanie indeksowania przez wyszukiwarki stron związanych z filtrowaniem i sortowaniem produktów za pomocą tagu noindex. Dzięki takiemu zabiegowi Google będzie przechodził na kolejne podstrony w celu dotarcia do wszystkich produktów, jednak nie będzie tych stron indeksował.

Stałe działania SEO:

  • regularne działania SEO związane z optymalizacją serwisu pod kątem technicznym oraz link building,
  • przygotowanie wytycznych dla tworzonych na bieżąco treści blogowych, których głównym celem jest zwiększenie widoczności organicznej witryny.

Efekty kampanii SEO

Porównanie okresu 3 miesięcy r/r. Porównując okres listopad 2023 — styczeń 2024 do okresu listopad 2022 – styczeń 2023 (źródło: Google Search Console), odnotowaliśmy następujące wzrosty:

  • Liczba kliknięć: wzrost o 1 200 kliknięć [+44%]
  • Liczba wyświetleń: wzrost o 51 000 wyświetleń [+20%]

Porównując listopad 2023 do listopada 2022 (źródło: Google Search Console), odnotowaliśmy następujące wzrosty:

wykres google search console

  • Liczba kliknięć: wzrost o 617 kliknięć [+70%]
  • Liczba wyświetleń: wzrost o 33 200 wyświetleń [+39%]

Analiza widoczności od momentu rozpoczęcia współpracy (źródło: senuto.com)

Wzrosty od początku rozpoczęcia współpracy: grudzień 2019 — październik 2023

– TOP 10: wzrost +818%
– TOP 3: wzrost +6 800%

Wzrosty uzyskane w ciągu ostatnich 12 miesięcy: październik 2022 — październik 2023

– TOP 10: wzrost +67%
– TOP 3: wzrost +218%

Od momentu rozpoczęcia współpracy witryna notuje stałe wzrosty i już po upływie 8 miesięcy udało nam się przekroczyć najwyższy próg widoczności, jaki anco.com.pl zanotowała w swojej dotychczasowej historii.

Dane z narzędzia Ahrefs (ruch organiczny / organiczne słowa kluczowe)

Przyrost odsyłających domen i stron (źródło: ahrefs.com)

Na początku współpracy strona posiadała 59 zewnętrznych domen, które prowadziły do serwisu. Obecnie ich liczba wzrosła do 478.

Zewnętrzne linki zwrotne nadal odgrywają kluczową rolę w strategii SEO, zwłaszcza te, które mogą przekazać docelowej witrynie tzw. „Link juice”. Warto jednak podkreślić, że siła takiego linka może różnić się w zależności od różnych czynników, takich jak autorytet domeny, jej widoczność, liczba domen źródłowych oraz tematyczność. Istnieje szereg parametrów, na które należy zwrócić uwagę przy pozyskiwaniu linków do strony, zwłaszcza z płatnych źródeł.

W ramach każdej prowadzonej kampanii starannie dobieramy linki zewnętrzne, aby strony, na których umieszczone są odnośniki do witryny klienta, charakteryzowały się wysokimi parametrami SEO. Proces ten jest jednym z kluczowych czynników, który stopniowo przyczynia się do wzrostu widoczności witryny.

Dobierając portale pod zamieszczenie zewnętrznych linków, celowaliśmy głównie w portale, które są tematycznie powiązane z witryną, przede wszystkim specjalistyczne, ale również i regionalne. W kolejnych miesiącach linkowaliśmy do strony z serwisów ekologicznych, czy blogów o tematyce zgodną z działalnością klienta. Wszystkie te strony musiały ponadto charakteryzować się odpowiednim autorytetem, dużą widocznością organiczną oraz ruchem.

Porównanie pozycji fraz kluczowych (październik 2022 – październik 2023)

W stosunkowo krótkim okresie, obejmującym zaledwie kilka miesięcy, udało nam się osiągnąć wzrosty widoczności dla kluczowych fraz związanych z działalnością klienta. Ten sukces był rezultatem skoncentrowanej optymalizacji konkretnych podstron pod wybrane frazy kluczowe. W nadchodzących miesiącach planujemy dalsze prace, mające na celu uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów, szczególnie dla fraz charakteryzujących się większym wolumenem wyszukiwania.

Realizacja tego celu będzie możliwa poprzez zastosowanie odpowiedniego linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, a także poprzez wprowadzenie dodatkowej, zoptymalizowanej treści na stronie. W ten sposób kontynuujemy nasze starania, aby witryna klienta utrzymywała i rozwijała swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Porównanie do witryn konkurencyjnych

Porównanie widoczności – TOP 3 (październik 2023)

Porównanie widoczności – TOP 10 (październik 2023)

Porównując wykres widoczności organicznej anco.com.pl i głównych konkurentów (wśród których znalazły się firmy o podobnym profilu), można zauważyć, że dzięki odpowiednim działaniom witryna już od samego początku rozpoczęcia kampanii co miesiąc sukcesywnie zwiększała swoją widoczność. W ostatnich miesiącach udało nam się wyprzedzić wszystkich konkurentów biorących udział w zestawieniu i osiągnąć najwyższą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Spośród 4 firm o podobnym profilu działalności serwis anco.com.pl posiada największą liczbę fraz znajdujących się w TOP3 i TOP10.

Na obu wykresach zieloną kreską zaznaczony jest moment w którym rozpoczęliśmy naszą kampanię. Ostatnie miesiące pokazują wyraźnie, że anco.com.pl poczynił największy progres i wzrost liczby fraz.

Podsumowanie

Przeprowadzona kampania osiągnęła zamierzone cele wyznaczone na początku naszej współpracy. Udało się wzmocnić kluczowe frazy, co zaowocowało znacznym wzrostem widoczności i ruchu na stronie. Kampania SEO dla projektu anco.com.pl jest systematycznie kontynuowana, co przynosi kolejne wzrosty i sukcesy. Odpowiedni dobór działań odgrywa kluczową rolę w skutecznym prowadzeniu kampanii SEO, a ten konkretny projekt stanowi doskonały przykład takiego podejścia.

Daniel Magrian - Specjalista SEO w SAMOSEO

Opiekun kampanii

Daniel Magrian

Specjalista SEO

Od 2016 roku związany z marketingiem internetowym. W tym czasie zdobył doświadczenie, które aktualnie wykorzystuje w codziennej pracy z klientem analizując wyniki i wdrażając działania optymalizacyjne maksymalizujące efektywność kampanii. W pracy nigdy się nie nudzi, a najbardziej motywują go sukcesy klientów.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności