Wprowadzenie

Silni&Salamon - Case study kampanii SEO dla plomby.biz

Firma Silny & Salamon od ponad 30 lat doradza, jak zwiększać bezpieczeństwo procesów logistycznych. W ofercie firmy znajdziemy takie produkty jak plomby zabezpieczające, które skutecznie sprawdzają się w zabezpieczaniu dokumentów i gotówki, a także środków transportu, pojemników, worków czy pomieszczeń. Firma posiada również zaawansowane technologicznie rozwiązania jak plomby elektroniczne i RFID, zabezpieczające towary i ładunki w całym łańcuchu dostaw.

Branża
Plomby zabezpieczające
Widoczność w TOP10
+295%
Wzrost po 12 miesiącach (luty 2022 - luty 2023)
Ruch organiczny
+114%
Wzrost po 12 miesiącach

Opinia Klienta dotycząca współpracy

Współpracę z SAMOSEO zaczęliśmy w pierwszym kwartale 2022 roku. Po audycie okazało się, że konieczna jest m.in. rozbudowa witryny o nowe podkategorie, optymalizacja treści i poprawa linkowania wewnętrznego. Dzięki otrzymanym wskazówkom naprawiliśmy kluczowe błędy na stronie, które uniemożliwiały zdobycie odpowiedniej widoczności w wynikach wyszukiwania. Zmiany poskutkowały uzyskaniem wysokich pozycji dla kluczowych fraz związanych z wyszukiwaniem produktów. Jesteśmy zadowoleni z efektów kampanii SEO, dlatego kontynuujemy współpracę w zakresie link buildingu i contentu.

Ewa Knapińska – Dyrektor Logistyki

O kampanii

Współpraca z Silny & Salamon skoncentrowała się na wypozycjonowaniu nowej wersji strony plomby.biz, która pojawiła się w miejsce dotychczasowej. Głównym celem kampanii było odbudowanie widoczności organicznej oraz zwiększenie pozycji dla kluczowych fraz związanych z działalnością klienta, takich jak: plomby zabezpieczające, plomby elektroniczne czy plomby plastikowe.

Główne cele i założenia:

  • wzrost ruchu organicznego,
  • wypracowanie korzystniejszych pozycji dla fraz kluczowych,
  • rozbudowa witryny o dodatkowe kategorie wraz z odpowiednią optymalizacją.

Jak przebiegała współpraca?

Kampanię, którą uruchomiliśmy z początkiem marca 2022 roku, standardowo rozpoczęliśmy od wykonania audytu SEO witryny, który wykazał kilka błędów w jej obrębie, wymagających poprawy oraz obejmował dodatkowe wytyczne, które mogłyby przyczynić się do wzrostu widoczności witryny.

Pierwszym etapem była rozbudowa witryny o dodatkowe podkategorie. Wykonany audyt wykazał, że witryna nie jest widoczna na wiele fraz związanych z działalnością klienta, takich jak plomby plastikowe, plomby licznikowe, plomby butelkowe czy plomby na drzwi. Większość podstron kategorii produktów była dostępna w postaci nieindeksowanych filtrów. Zdecydowaliśmy się na rozbudowę witryny o kilkanaście dodatkowych podkategorii wraz z odpowiednią optymalizacją. Niezbędne w tym celu było przygotowanie treści opisowych kategorii, które zostały przygotowane w uwzględnieniem i odpowiednim nasyceniem określonych fraz kluczowych.W związku z tym, że klient chciał zachować dotychczasowy układ i strukturę menu na stronie, zdecydowaliśmy się na wdrożenie linkowania wewnętrznego, które nie będzie zaburzało dotychczasowego widoku w górnej części strony. Linkowanie do kategorii zostało wprowadzone z dolnej stopki witryny.

SEO Case Study Plomby.biz - zmiany na stronie cz.1

Dodatkowe linki wewnętrzne do nowych kategorii osadziliśmy w breadcrumbs oraz treści kategorii i artykułów blogowych.

Strony 404 – strona posiadała dużą liczbę stron 404 (blisko 600 podstron wskazywała kod odpowiedzi 404), co było efektem przeprowadzenia migracji ze starej wersji witryny i braku wprowadzenia odpowiednich przekierowań 301. Wykonaliśmy mapę przekierowań i wdrożyliśmy w obrębie witryny.

Wdrożenie przyjaznego SEO w zakresie: meta title, meta description, adresów kanonicznych, nawigacji okruszkowej, danych strukturalnych, mapy XML.

Poprawa i rozbudowa linkowania wewnętrznego poprzez dodanie dodatkowego menu w stopce stronie głównej i podstronach oraz wdrożenie linków w treściach na blogu.

Stałe działania SEO:

  • regularne działania SEO związane z optymalizacją serwisu pod kątem technicznym oraz link building,
  • tworzenie odpowiednio zoptymalizowanych treści blogowych, których głównym celem jest zwiększenie widoczności organicznej witryny.

Efekty kampanii SEO

SEO Case Study Plomby.biz - Efekty kampanii SEO, ruch GSC

Porównanie okresu 4 miesięcy r/r. Porównując okres sierpień – listopad 2023 do okresu sierpień – listopad 2022 (źródło: Google Search Console) odnotowaliśmy następujące wzrosty:

  • Liczba kliknięć: wzrost o 2336 kliknięć [+ 147,48%]
  • Liczba wyświetleń: wzrost o 55 772 wyświetleń [+110,02%]

SEO Case Study Plomby.biz - Efekty kampanii SEO

Porównanie okresu 3 miesięcy r/r. Porównując okres wrzesień – listopad 2023 do okresu wrzesień – listopad 2022 (źródło: Google Search Console) odnotowaliśmy następujące wzrosty:

  • Liczba kliknięć: wzrost o 2171 kliknięć [+ 153,86%]
  • Liczba wyświetleń: wzrost o 45 780 wyświetleń [+109,10%]

Analiza widoczności od momentu rozpoczęcia współpracy (źródło: senuto.com)

SEO Case Study Plomby.biz - Efekty kampanii SEO, dane wg SENUTO, wzrost w TOP10

Wzrost widoczności w TOP10: wzrost o 330%

Widoczność w momencie rozpoczęcia współpracy (Senuto – luty 2022)

  • TOP3: 7
  • TOP10: 20
  • TOP50: 100

Widoczność Senuto – październik 2023

  • TOP3: 35 (+400%)
  • TOP10: 86 (+330%)
  • TOP50: 251 (+151%)

W momencie rozpoczęcia kampanii witryna zmagała się z problemami spadków, które w głównej mierze były spowodowane nieodpowiednio przeprowadzoną migracją witryny. Choć zazwyczaj proces migracyjny powinien pozytywnie wpływać na działanie strony, to niewłaściwie przeprowadzony może skutkować poważnymi konsekwencjami. I taki efekt można zaobserwować na wykresie widoczności organicznej narzędzia Senuto, który obrazuje coraz większe spadki witryny, praktycznie do momentu rozpoczęcia współpracy z Samoseo i podjęciu odpowiednich działań. Aby uniknąć podobnych spadków, wdrożenie nowej wersji witryny musi wiązać się z przemyślaną taktyką i specjalnie przygotowaną checklistą, którą punkt po punkcie powinniśmy sprawdzić, zanim zdecydujemy się na przeprowadzenie migracji strony.

Mając informację na temat głównych powodów spadków witryny, możemy rozpocząć wdrażanie planu naprawczego. W przypadku plomby.biz, w pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się na odbudowę kategorii, które w poprzedniej wersji witryny generowały ruch i posiadały widoczność organiczną.

Przyrost odsyłających domen i stron (ahrefs)

SEO Case Study Plomby.biz - Przyrost odsyłających domen i stron (ahrefs)

Na początku współpracy w marcu 2022 roku strona posiadała 79 zewnętrznych domen, które prowadziły do serwisu, a w okresie do sierpnia 2023 roku ich liczba wzrosła do 155.

Profil linków zwrotnych to nadal bardzo ważny czynnik rankingowy, któremu warto poświęcić odpowiednią uwagę. Kluczowym elementem linkowania zewnętrznego jest dywersyfikacja linków, a więc warto zadbać o to, by pochodziły one z różnych źródeł. Dzięki temu profil linkowania wygląda w oczach Google bardziej naturalnie. Linkowanie do witryny przeprowadziliśmy z różnych źródeł, dbając o to by możliwie największa liczba linków, które będą prowadzić do witryny, pochodziła ze źródeł, które cechują się nie tylko wysokim współczynnikiem domain authority, ale posiadają również możliwie wysoką widoczność organiczną i oglądalność.

25 lat po uruchomieniu wyszukiwarki Google, linkowanie witryny w niczym nie przypomina już tego, jak proces ten wyglądał kilkanaście czy nawet kilka lat temu. Po pierwsze zniknęły niemal na dobre darmowe miejsca, w których możemy pozostawić swój link, a który odegra jakąś znaczącą rolę w procesie linkowania. Po drugie – kupując linki z płatnych marketplace’ów, musimy zawrócić uwagę na szereg czynników, które sprawią, że nie zmarnujemy wydanego na ten cel budżetu. Mowa choćby o zadbaniu o odpowiednią dopasowaną tematyczność linkowanego portalu, rodzaj linków przychodzących, ruch organiczny, czy ocenę wskaźników popularnych narzędzi SEO typu Ahrefs, Senuto czy Semrush.

Porównanie pozycji fraz kluczowych (marzec 2022 – listopad 2023)

Porównanie pozycji fraz kluczowych (marzec 2022 - listopad 2023) - SEO Case study

Porównując pozycje fraz kluczowych, można zauważyć, że w przypadku dużej części z nich, udało się zająć pozycje w TOP10 wyników wyszukiwania, pomimo niezbyt dużego budżetu, jaki przeznaczony został na kampanię pozycjonowania plomby.biz. Wśród wspomnianych fraz, na wysokich pozycjach znalazły się frazy kluczowe istotne z punktu widzenia klienta, jak choćby znajdująca się na 1 pozycji fraza „plomby elektroniczne”.

Należy przy tym zaznaczyć, że duża część fraz mogłaby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, gdyby powiązane z nimi kategorie posiadały większą liczbę przypisanych do nich produktów.

Porównanie do witryn konkurencyjnych

Porównanie widoczności w TOP10 do witryn konkurencyjnych - SEO case study plomby.biz

Porównanie widoczności – TOP10 (październik 2023)

Porównanie widoczności w TOP3 do witryn konkurencyjnych - SEO case study plomby.biz

Porównanie widoczności – TOP3 (październik 2023)

Porównując wykres widoczności organicznej plomby.biz i głównych konkurentów (wśród których znalazły się firmy oferujące plomby zabezpieczające), można zauważyć, że w ciągu kilkunastu miesięcy od rozpoczęcia współpracy udało nam się osiągnąć zbliżony poziom do poziomu witryn konkurencyjnych. Zarówno jeśli chodzi o widoczność fraz znajdujących się w TOP3, jak i również dla fraz znajdujących się w TOP10. Ostatnie tygodnie wyprowadziły nas na prowadzenie w zestawieniu TOP3, co jest zasługą głównie dwóch opublikowanych artykułów, a mianowicie:

  • https://plomby.biz/plomba-na-liczniku-energii-elektrycznej-w-jakim-celu-sie-ja-stosuje-co-grozi-za-zerwanie/
  • https://plomby.biz/plomby-na-wodomierzu-i-gazomierzu-w-jakim-celu-sie-je-stosuje/

Co warto dodać, są to artykuły powiązane tematycznie z witryną, a poza wypracowaniem odpowiedniej widoczności, mają na celu również wzmocnienie pozycji (zastosowano w nich linkowanie wewnętrzne) podstron powiązanych bezpośrednio z tematami artykułów.

Porównanie danych dotyczących ruchu (źródło: Google Analytics)

Porównanie 6 miesięcy r/r

Porównanie ruchu w Google Analytics 6 miesięcy r/r - SEO case study plomby.biz

W porównaniu 6 miesięcy r/r odnotowaliśmy następujące wzrosty:

  • liczby sesji na poziomie 111,5%
  • wzrost użytkowników na poziomie 122%
  • wzrost nowych użytkowników na poziomie 125,1%

Porównanie 12 miesięcy r/r

Porównanie ruchu w Google Analytics 12 miesięcy r/r - SEO case study plomby.biz

W porównaniu 12 miesięcy r/r odnotowaliśmy następujące wzrosty:

  • liczby sesji na poziomie 114,1%
  • wzrost użytkowników na poziomie 115,6%
  • wzrost nowych użytkowników na poziomie 117,6%

Podsumowanie

Przeprowadzona kampania spełniła zakładane na początku współpracy cele. Udało się umocnić kluczowe frazy, co zaowocowało dużym przyrostem widoczności i ruchu na stronie. Kampania SEO dla projektu plomby.biz jest sukcesywnie kontynuowana, ciesząc się na bieżąco kolejnymi wzrostami organicznymi. Odpowiedni dobór działań jest kluczowy w sukcesywnym prowadzeniu kampanii SEO, czego ten projekt jest idealnym przykładem.

Karol Jaszewski - Specjalista SEO w SAMOSEO

Opiekun kampanii

Karol Jaszewski

Specjalista SEO

Z branżą internetową związany od ponad 20 lat. Doświadczenie w SEO zdobywał w trakcie rozwijania własnych serwisów internetowych, z którymi związany jest do tej pory – aktualnie głównie o tematyce Business & Finance. Dzięki temu od podstaw miał okazje poznawać czynniki wpływające na SEO.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności