Wprowadzenie

sailservice.pl - kampania seo

Sailservice jest firmą pochodząca z Gdańska, która posiada bardzo bogatą historię. Powstała w 1951 jako dział Stoczni Jachtowej im. J. Conrada, a od 1987 r. szyje żagle pod nazwą Sail Service. Oferta firmy obejmuje: żagle jachtowe, pokrowce zimowe na jachty żaglowe i motorowe, pokrowce na żagle: sztaksle, groty, genakery. Na przełomie 2022/2023 roku firma zdecydowała się na uruchomienie w obrębie witryny sklepu internetowego z własnym asortymentem.

Branża
Żaglownia / sprzedaż hurtowa
Widoczność w TOP3
+185%
Wzrost po 9 miesiącach
Widoczność w TOP10
+110%
Wzrost po 9 miesiącach

Opinia Klienta dotycząca współpracy

W lutym 2023 roku zgłosiliśmy się do SAMOSEO z prośbą o pomoc przy zbudowaniu widoczności nowo założonego sklepu internetowego. Dzięki uruchomieniu bloga i regularnej publikacji treści, do których otrzymujemy szczegółowe wytyczne, osiągnęliśmy wzrost ruchu i widoczności. Dodatkowo udało się zoptymalizować podstrony na kluczowe frazy związane z naszym biznesem, z których większość osiągnęła wysokie pozycje w Google. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, ponieważ widzimy realne efekty kampanii SEO.

O kampanii

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w pierwszych tygodniach lutego 2023 roku. Głównym celem kampanii było zbudowanie widoczności organicznej sklepu internetowego https://sailservice.pl/zaglownia/. Niezbędnym elementem kampanii było zwiększenie ruchu z fraz o charakterze sprzedażowym, które powiązane są z działalnością klienta: żagle do jachtu, pokrowce na żagle czy worki na żagle.

Główne cele i założenia:

  • wzrost ruchu organicznego,
  • wypracowanie pozycji dla sprzedażowych fraz kluczowych,
  • pozyskanie dodatkowego ruchu organicznego za pomocą bloga.

Jak przebiega współpraca?

Kampania, która została uruchomiona z początkiem lutego 2023 roku, standardowo rozpoczęła się od wykonania audytu witryny. W dokumencie wskazane zostały wszystkie elementy witryny wymagające poprawy. W treści dokumentu wskazaliśmy również, jakie dodatkowe działania mogłyby przyczynić się do jeszcze szybszego wzrostu widoczności organicznej, które zostały wdrożone w życie.

Jednym z takich punktów było utworzenie bloga, który w naszej ocenie nie tylko będzie generował dodatkowy ruch, ale będzie także wzmacniać pozycję strony, dzięki zastosowaniu odpowiedniego linkowania wewnętrznego. Ponadto dzięki zamieszczaniu cyklicznych wpisów, które dotyczą np. porad branżowych, firma może zyskiwać w oczach klientów status eksperta w danej tematyce. Dla klienta przygotowujemy każdego miesiąca wytyczne dla artykułów, które obejmują informacje temat frazy głównej artykułu, tematy, nagłówków czy słów kluczowych niezbędnych do osadzenia w treści.

Witryna wyświetlała się jako „Niezabezpieczona”, co jest istotnym problem zwłaszcza dla sklepów internetowych. Osoba, która jest zainteresowana zakupem, może w takiej sytuacji zrezygnować z dalszych zakupów w witrynie. W tej sytuacji konieczne było wdrożenie odpowiedniego przekierowania kierującego do bezpiecznej wersji adresu URL.

Kluczowym elementem witryny analizowanym przez roboty wyszukiwarek są tzw. title znajdujące się w kodzie strony. Odpowiednie ustawienie tych tagów może przełożyć się na lepszą widoczność witryny na konkretne frazy kluczowe. W tym przypadku konieczne okazało się opracowanie indywidualnych tagów Title, a następnie ich wdrożenie.

W obrębie witryny zostały naprawione również kluczowe błędy raportowane przez narzędzie Google Search Console takie jak strony 404 (wdrożono przekierowania 301), oraz pojawiające się dosyć często w przypadku sklepów opartych o PrestaShop, błędy w obrębie sekcji Opisy produktów (Należy określić właściwość „offers”, „review” lub „aggregateRating” i Brakujące pole „name”) oraz Informacje o sprzedawcy (Brakujące pole „image”).

Stałe działania SEO:

  • regularne działania SEO związane z optymalizacją serwisu pod kątem technicznym oraz link building,
  • przygotowanie wytycznych dla tworzonych na bieżąco treści blogowych, których głównym celem jest zwiększenie widoczności organicznej witryny.

Efekty kampanii SEO

Analiza widoczności od momentu rozpoczęcia współpracy (źródło: senuto.com)

Efekty kampanii SEO - Dane z SENUTO - Case Study Sailservice.pl

Wzrosty po 9 miesiącach współpracy: marzec 2023 — listopad 2023

– TOP 10: wzrost +110%
– TOP 3: wzrost +185%

Widoczność w momencie rozpoczęcia współpracy (Senuto – luty 2023)

  • TOP3: 20
  • TOP10: 66
  • TOP50: 295

Widoczność Senuto – listopad 2023

  • TOP3: 57 (+185%)
  • TOP10: 139 (+110%)
  • TOP50: 558 (+89%)

Od połowy 2021 roku witryna stopniowo traciła na widoczności organicznej. Naszym głównym zadaniem było odwrócenie trendów spadkowych zwłaszcza dla: podstron kategorii, stron produktowych oraz poprzez wprowadzenie na stronę tematycznie powiązanych wpisów blogowych. Od momentu rozpoczęcia współpracy witryna notuje stałe wzrosty i już po upływie 6 miesięcy udało nam się przekroczyć najwyższy próg widoczności, jaki sailservice.pl zanotowała w swojej dotychczasowej historii. W kolejnych krokach pracujemy nad uzyskaniem możliwie najlepszych wyników dla kluczowych fraz z punktu widzenia klienta.

Dane z narzędzia Ahrefs (ruch organiczny / organiczne słowa kluczowe)

Efekty kampanii SEO - Dane z Ahrefs.com - Case Study Sailservice.pl

Przyrost odsyłających domen i stron (źródło: ahrefs.com)

Efekty kampanii SEO - Dane z Ahrefs.com v2 - Case Study Sailservice.pl

Na początku współpracy strona posiadała 120 zewnętrznych domen, które prowadziły do serwisu. W nieco ponad pół roku ich liczba wzrosła do 154.

Zewnętrzne linki zwrotne nadal odgrywają kluczową rolę w kampanii SEO. Zwłaszcza te, które mogą oddać docelowej witrynie tzw. Link juice. Moc takiego linka nie zawsze jest jednak taka sama. Kluczową rolę odgrywa tematyczność, autorytet domeny, jej widoczność czy liczba domen przychodzących. Parametrów, na które należy zwracać uwagę pozyskując linki do strony (zwłaszcza z płatnych źródeł) jest znacznie więcej. W przypadku każdej prowadzonej kampanii staramy się tak dobierać linkowanie zewnętrzne, aby strony, na których znajdzie się link do witryny klienta, cechowały się jak najlepszymi parametrami. Jest to  jeden z kluczowych czynników, dzięki któremu witryna może stopniowo zyskiwać na wzroście widoczności.

Dobierając portale pod zamieszczenie zewnętrznych linków, głównie celowaliśmy w portale, które są tematycznie powiązane z tematyką witryny. Za główny cel wzięliśmy portale żeglarskie. W kolejnych miesiącach linkowaliśmy do strony z serwisów turystycznych, czy blogów o tematyce podróżniczej. Wszystkie te strony musiały ponadto charakteryzować się odpowiednim autorytetem, dużą widocznością organiczną oraz ruchem. A ponadto nie mniej ważną kwestią pozostawała liczba zewnętrznych linków wychodzących, która nie powinna być zbyt wysoka.

Porównanie pozycji fraz kluczowych (luty 2023 – listopad 2023)

Efekty kampanii SEO - Wewnętrzne dane - Case Study Sailservice.pl

W stosunkowo krótkim czasie (kilku miesięcy) udało nam się wypracować wzrosty dla kluczowych fraz związanych z działalnością klienta. Było to możliwe dzięki optymalizacji konkretnych podstron na odpowiednie frazy kluczowe. W kolejnych miesiącach będziemy pracować nad uzyskaniem jeszcze korzystniejszych wyników, zwłaszcza dla fraz cechujących się większym wolumenem wyszukiwania. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu odpowiedniego linkowania wewnętrznego i zewnętrznego oraz wprowadzaniu dodatkowej, zoptymalizowanej treści.

Porównanie do witryn konkurencyjnych

Porównanie na tle konkurencji - Case Study Sailservice.pl

Porównanie widoczności – TOP10 (październik 2023)

Porównanie na tle konkurencji v2 - Case Study Sailservice.pl

 Porównanie widoczności – TOP3 (październik 2023)

Porównując wykres widoczności organicznej sailservice.pl i głównych konkurentów (wśród których znalazły się głównie firmy o podobnym profilu), można zauważyć, że dzięki odpowiednim działaniom, witryna już po kilku miesiącach od rozpoczęcia kampanii zdołała osiągnąć najwyższą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Spośród 4 firm o podobnym profilu działalności, Sailservice.pl posiada największą liczbę fraz znajdujących się w TOP 3 i TOP 10.

Dodatkową widoczność udało się wypracować dzięki dodatkowym artykułom blogowym, a mianowicie:

  • https://sailservice.pl/zaglownia/blog/genaker-czy-spinaker-a-moze-code-zero-b7.html
  • https://sailservice.pl/zaglownia/blog/z-czego-sa-wykonane-oraz-ile-kosztuja-zagle-jaka-jest-cena-m2-b26.html

Co warte dodania, są to artykuły powiązane tematycznie z witryną, a poza wypracowaniem odpowiedniej widoczności, ich celem było wzmocnienie pozycji (zastosowano w nich linkowanie wewnętrzne) podstron powiązanych bezpośrednio z tematami artykułów.

Karol Jaszewski - Specjalista SEO w SAMOSEO

Opiekun kampanii

Karol Jaszewski

Specjalista SEO

Z branżą internetową związany od ponad 20 lat. Doświadczenie w SEO zdobywał w trakcie rozwijania własnych serwisów internetowych, z którymi związany jest do tej pory – aktualnie głównie o tematyce Business & Finance. Dzięki temu od podstaw miał okazje poznawać czynniki wpływające na SEO.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności