Filippo.pl jest cenionym sklepem obuwniczym, który kładzie nacisk na jakość, wygodę oraz szeroki wybór obuwia w przystępnej cenie. Marka od lat cieszy się zaufaniem klientów i stale poszerza ofertę o najnowsze modele. Oprócz sklepu internetowego, FILIPPO to również sieć 12 salonów obuwniczych rozlokowanych w całej Polsce.
Filippo – kampania SEO dla sklepu obuwniczego [Case study]
Wprowadzenie
Spis treści
Opinia klienta o współpracy
Współpracujemy razem już ponad pół roku, jesteśmy bardzo zadowoleni. Dobry kontakt i profesjonalizm
Przemysław Filipowicz
O kampanii
Współpracę z FILIPPO zaczęliśmy w lutym 2021 roku. Najważniejszym celem kampanii było zwiększenie ruchu non-brand, który w momencie rozpoczęcia kampanii był na praktycznie zerowym poziomie. Kampania zakładała kompleksowe wzmocnienie serwisu, zarówno na listingach produktów, kartach produktowych jak i sekcji poradnikowej.
Cele i założenia
- Wzrost ruchu organicznego
- Wsparcie w migracji strony na nowy system CMS
- Zwiększenie widoczności na stronach sprzedażowych
- Wzmocnienie rozpoznawalności marki poprzez pozyskanie ruchu organicznego za pomocą bloga
Jak przebiegała współpraca?
I. Wstępne działania
Kampanię tradycyjnie rozpoczęliśmy od poznania celów i oczekiwań klienta, co determinowało nasze działania w pierwszych miesiącach. Początkowo skupiliśmy się na działaniach mogących przynieść szybki i wyraźny efekt na stronach sprzedażowych, a w dalszej kolejności rozpoczęliśmy prace związane z migracją na nowy system CMS oraz uruchomieniem sekcji poradnikowej.
II. Kwestie techniczne i optymalizacyjne
Mając na względzie zbliżającą się migrację, w pierwszym okresie skupiliśmy się na tzw. quick winach, które przy stosunkowo niewielkim koszcie mogły przynieść szybkie wzrosty widoczności. W związku z tym rozpoczęliśmy działania od optymalizacji listingów produktów, uzupełnieniu opisów, eliminacji problemu kanibalizacji słów kluczowych oraz usunięciu drobniejszych problemów technicznych takich jak błędy w linkowaniu wewnętrznym.
III. Migracja
W drugiej połowie 2021 roku towarzyszyliśmy FILIPPO w migracji strony, co rozpoczęło się już praktycznie na początku kampanii, w momencie projektowania makiet. Klient realizował projekt zewnętrznie, więc niezbędne było nasze wsparcie w rozmowach z osobami odpowiedzialnymi za tworzenie nowego serwisu. Stale monitorowaliśmy każdy etap migracji, co zaowocowało brakiem jakichkolwiek spadków widoczności, a po dość krótkim okresie stagnacji powróciliśmy do trendu wzrostowego.
IV. Stałe działania SEO
- Od początku współpracy prowadzimy regularne działania SEO związane z optymalizacją serwisu pod kątem technicznym i semantycznym oraz link building.
- Optymalizujemy strony docelowe uwzględniając frazy sprzedażowe cechujące się wysoką intencją zakupową.
- Tworzymy treści blogowe, które mają za zadanie zarówno zwiększyć rozpoznawalność brandu jak i zwiększyć sprzedaż poprzez ekspozycję produktów w treści artykułów
- Na bieżąco eliminujemy problemy techniczne oraz optymalizujemy budżet crawlowania, poprzez stały kontakt z działem technicznym odpowiedzialnym za wdrożenia zmian na stronie