Pozycjonowanie międzynarodowe – podstawowe cele i założenia
SEO międzynarodowe to strategia optymalizacji strony internetowej pod kątem widoczności w różnych krajach i językach. Głównym celem takich działań jest dotarcie do użytkowników w wielu regionach, co ma najczęściej prowadzić do zwiększenia ruchu i konwersji na rynkach zagranicznych. Implementacja takiej strategii jest w dużym stopniu podobna do standardowego pozycjonowania, ale różni się pod względem kilku ważnych czynników – mowa przede wszystkim o wyborze struktury słów kluczowych, strukturze domeny czy optymalizacji treści pod kątem preferencji kulturowych grupy docelowej. W związku z tym wymagane jest szczególne podejście, które uwzględnia wszystkie z tych kwestii.
Dlaczego SEO międzynarodowe jest ważne?
Pozycjonowanie zagraniczne to odpowiedni wybór przede wszystkim dla przedsiębiorstw działających na różnych rynkach, a także dla firm, które chcą rozbudować swoją ofertę na inne kraje. Korzyści z takich działań są ponownie podobne, jak w przypadku „zwykłego” SEO – wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza większy zasięg oferty, lepszą widoczność i wzrost skuteczności sprzedaży. Podstawową różnicą jest fakt, że dotyczą one rynków zagranicznych, co z kolei wiąże się m.in. z wymogiem przygotowania innych wersji językowych strony.
Decydując się na taką strategię, przedsiębiorstwa mogą skutecznie docierać do potencjalnych klientów w wybranych regionach. W efekcie można liczyć na większe szanse na rozwój globalnego biznesu, a tym samym – znaczącą poprawę wyników finansowych firmy. Jest to korzystna opcja w szczególności przy rozszerzaniu swojej oferty na rynki o sporym potencjale, który może wynikać np. z mniejszej konkurencji w danej branży.