Wprowadzenie

kludo logo

Kludo to sklep internetowy z meblami w stylu industrialnym i loftowym. Meble są w całości produkowane w Polsce, a ze względu na jakość i precyzję wykonania można je zaliczyć do kategorii premium. W ofercie znajdują się przede wszystkim meble do przedpokoju – wieszaki i siedziska, ale również stoły, stoliki kawowe, konsole, regały, hokery czy półki. Każdy mebel jest dostępny w szerokiej palecie kolorów i rozmiarów.

Branża
meble
Meble
Widoczność w TOP10
+1272%
z 32 do 438 fraz r/r
Ruch organiczny
+165%
z 2510 do 6659 wejść r/r

Opinia klienta

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyboru agencji. Rozpoczynając współpracę mieliśmy miesięcznie ok. 2 tys wejść do sklepu, teraz po roku jest ich 5-6 tys. Na bieżąco jesteśmy w kontakcie ze specjalistą, który dostosowuje działania do naszych celów. Mamy ambitne plany dot. dalszego rozwoju firmy i mamy nadzieję, że z pomocą SAMOSEO uda nam się je zrealizować.

O kampanii

Data rozpoczęcia współpracy: 1.02.2023

Klient zgłosił się do nas z jasno określonym celem. Chciał pozyskać większy ruch w sklepie z wyników organicznych wyszukiwarki Google, ponieważ dotychczas jego głównym źródłem były kanały płatne. Największy nacisk mieliśmy położyć na produkty o największym potencjale sprzedażowym, czyli meble do przedpokoju: wieszaki i siedziska. Jednocześnie celem było zwiększenie świadomości marki wśród osób zainteresowanych aranżacją wnętrz w stylu nowoczesnym.

Rok utworzenia domeny: 2017

Jak przebiega współpraca?

Współpracę rozpoczęliśmy od dokładnego audytu SEO strony. Prześwietliliśmy budowę i strukturę sklepu oraz wykonaliśmy analizę słów kluczowych. Na tej podstawie przygotowaliśmy plan działania.

Sklep nie posiadał istotnych błędów po stronie technicznej, wymagał natomiast opracowania strategii opartej o dobór i implementację najbardziej efektywnych fraz kluczowych. 

Meble są bardzo wdzięczną branżą do tzw. pozycjonowania long tail, czyli wykorzystującego frazy długiego ogona. Użytkownicy Google wpisują co miesiąc tysiące zapytań o produkty o bardzo konkretnych cechach. W oparciu o te informacje stworzyliśmy szczegółowe listy fraz, które przypisaliśmy do konkretnych kategorii produktowych w sklepie. Przy tej okazji zleciliśmy wdrożenie kilku nowych podkategorii, czego przykład prezentujemy poniżej:

struktura seo menu

Stopniowo przygotowywaliśmy i wdrażaliśmy opisy kategorii opracowane przez naszych copywriterów na bazie dokładnych fraz i wytycznych oraz przeprowadzaliśmy optymalizacje elementów Title i h1, co zawsze stanowi podstawę działań SEO.

Równolegle opracowaliśmy content plan rozwoju firmowego bloga, aby móc pozyskiwać ruch z licznych fraz związanych z aranżacją wnętrz. Dzięki szybkiej reakcji klienta blog zaczął funkcjonować w nowej, odświeżonej formie już po miesiącu od nawiązania współpracy.

Istotnym elementem tworzenia wpisów blogowych stał się dobór odpowiedniej oprawy graficznej – każdy tekst zawiera liczne zdjęcia i odnośniki do konkretnych produktów Kludo, dzięki czemu nie tylko wspomagamy pozycjonowanie poprzez grafikę, ale jednocześnie tworzymy lejek sprzedażowy.

Jak w przypadku wszystkich kampanii, rozpoczęliśmy pozyskiwanie linków do strony. Kludo posiadało ich niewiele, więc utworzenie powiązań tematycznych z innymi stronami w sieci stało się kolejnym filarem kampanii.

Stałe działania w ramach współpracy:

  • przygotowywanie nowych opisów kategorii
  • tworzenie treści blogowych oraz ich publikacja
  • analizowanie działań konkurencji

Efekty kampanii

Rok to minimalny okres aby rozpatrywać skuteczność kampanii SEO. Z tego względu poniżej zamieszamy wykres wzrostu kliknięć i wyświetleń z Google Search Console od 1.12.2022 do końca listopada 2023, czyli prezentujący dokładnie 12 miesięcy. Pierwszy z nich dot. wejść z tradycyjnej wyszukiwarki, natomiast drugi wejść z wyszukiwarki Google Grafika.

Wejścia z głównej wyszukiwarki:

wyniki kampanii seo sklepu meblowego z google search console - sieć

Wejścia z wyszukiwarki Google Grafika:

wyniki kampanii seo sklepu meblowego z google search console - grafika

Dzięki optymalizacjom i wzrostom pozycji strona zaczęła zdobywać wejścia nie tylko wyników tekstowych, ale również z panelu grafiki, który wyświetla się nad wynikami lub pomiędzy nimi – wcześniej był to dla Kludo niezagospodarowany obszar. Ruch z takich wyników w listopadzie 2022 był znikomy – w sumie ok. 300 wejść. Rok później było ich już ok. 1600 – czyli ponad 5 razy więcej. Tego rodzaju wejścia zliczane są przez Google Search Console w raporcie Sieć, czyli zostały uwzględnione na pierwszym z wykresów.

Panel grafiki:

obecność w panelu grafiki google dzięki działaniom seo

Porównanie okresu 12 miesięcy rok do roku

Grudzień 2021 – Listopad 2022 vs Grudzień 2022 – Listopad 2023

Poniżej zestawiono analogiczne miesiące, co pozwala brać pod uwagę aspekt sezonowości

Dane umieszczone w poniższej tabeli oraz na wykresie obrazują dynamikę wzrostu kliknięć, jaką udało nam się osiągnąć dzięki wdrożeniu działań pozycjonujących. W tabeli wytłuszczony został miesiąc rozpoczęcia współpracy, czyli luty 2023. Na wykresie został on oznaczony zieloną pionową linią.

ruch z wyszukiwarki dzięki seo porównanie miesięcy rok do roku

 

Porównując rok do roku średni wzrost ruchu na stronie wyniósł +97%. Istotniejsza jest jednak dynamika – strona “nabrała rozpędu” tak naprawdę od lipca 2023, kiedy nasze optymalizacje zaczęły przynosić pierwsze efekty.

dynamika wzrosu widoczności strony dzięki kampanii seo

Porównanie okresu 6 miesięcy do poprzednich 6 miesięcy

Grudzień 2022 – Maj 2023 vs Czerwiec – Listopad 2023

Porównując ze sobą dwa następujące po sobie, półroczne okresy (Grudzień 2022 – Maj 2023 oraz Czerwiec 2023 – Listopad 2023) odnotowaliśmy wzrost ruchu na poziomie +73%.

ruch organiczny wg google analytics porównanie 6 msc/6 msc

Porównanie okresu 3 miesięcy do poprzednich 3 miesięcy

Czerwiec – Sierpień 2023 vs Wrzesień – Listopad 2023

Analogicznie możemy porównać ze sobą równe trzymiesięczne okresy, czyli od Czerwca do Sierpnia 2023 oraz od Września do Listopada 2023. W tym przypadku ruch wzrósł o +79%.

ruch organiczny wg google analytics porównanie 3 msc/3 msc

Porównanie ruchu w sklepie

Strony sklepowe (wszystkie strony z wykluczeniem bloga) odnotowały w listopadzie 2023 3130 wejść z głównej wyszukiwarki, podczas gdy w listopadzie 2022 było ich 822. Jest wzrost o +280%

porównanie ruchu w sklepie dzięki kampanii seo - listopad 2022 vs listopad 2023

Należy pamiętać, że to dane bez uwzględnienia wejść z Google Grafika, które w listopadzie 2022 wynosiły 1554 kliknięcia (64% całości), a w listopadzie 2023 – 1710 (35% całości). Wejścia z tego kanału wzrosły więc o 10%, a ich proporcjonalny udział w ruchu odwrócił się.

Poniżej kategorie i strony produktowe, które odnotowały największy nominalny wzrost ruchu organicznego. Największa różnica kliknięć dot. kategorii Wieszaki, Stoliki kawowe oraz Ławki (Siedziska).

zmiany w ruchu dzięki seo sklep internetowy

Ruch na blogu

Przed rozpoczęciem współpracy blog istniał, ale stanowił nieistotny dodatek do sklepu w postaci kilku krótkich wpisów. Z naszej inicjatywy do panelu obsługi bloga zostały dodane dodatkowe funkcjonalności, które ułatwiły zarządzanie nim i wprowadzanie nowych treści. Dzięki temu blog zyskał też na atrakcyjności. Dzięki konsekwentnej realizacji content planu w listopadzie 2023 wygenerował +1,9 tys dodatkowych wejść.

Na zrzucie wejścia na bloga z głównej wyszukiwarki, pod nimi analogiczne informacje dla wyszukiwarki graficznej – Listopad 2022 vs Listopad 2023:

zmiana ruchu organicznego na blogu dzięki kampanii seo porównanie listopad 2022 vs listopad 2023

zmiana ruchu organicznego na blogu dzięki kampanii seo porównanie listopad 2022 vs listopad 2023 - panel grafiki

Artykuły blogowe, które zdobyły największy ruch:

zmiany w ruchu dzięki seo blog sklepu

Poniżej zrzut ekranu przykładowego artykułu blogowego:

przykładowy wpis blogowy seo

Pozycje fraz kluczowych

Ze względu na liczne frazy długiego ogona, które zsumowane razem złożyły się na istotne wzrosty poszczególnych stron kategorii, to właśnie je opisaliśmy w pierwszej kolejności. Nie miałoby to jednak miejsca bez wzrostów pozycji fraz kluczowych. Poniżej prezentujemy przykładowe frazy, stanowiące trzon kampanii. Jak widać, większość z nich rok wcześniej uplasowała się poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania.

pozycje fraz kluczowych po roku dzięki seo

Kampania okiem narzędzi zewnętrznych

Odsyłające domeny – Ahrefs

Na zrzucie z narzędzia Ahrefs zaprezentowany jest przyrost ilości linków do strony na przestrzeni roku.

przyrost ilości linków widok z ahrefs

Widoczność w Senuto

Na poniższym wykresie możemy prześledzić, na jaką ilość fraz kluczowych strona kludo.pl (kolor granatowy) wyświetlała się w TOP3 wyników wyszukiwania od lutego 2023 (początek współpracy) do końca listopada 2023. Pozostałe kolory reprezentują konkurentów zasugerowanych przez narzędzie Senuto, bazując na zbieżności fraz kluczowych oraz wielkości strony. Kolorem czerwonym oznaczono sklep metalowedekoracje.pl, zielonym otomeble.pl, a żółtym zawieszalnia.pl. Jak widać Kludo startując z niemal zerowego poziomu, w ciągu niecałego roku dogonił swoją konkurencję i stał się istotnym graczem.

porównanie z konkurencją w top3 senuto

Analogiczny wykres, tym razem widoczność Kludo i konkurencji w TOP10 wyników wyszukiwania:

porównanie z konkurencją w top10 senuto

Na tym wykresie ukazana została widoczność w TOP3 i TOP10 w tym samym okresie, ale bez odniesienia do konkurencji:

W Widoczność w TOP10: +1272% (32 -> 438 listopad 2022 vs listopad 2023, Senuto)

wzrost widoczności strony w top3 i top10 dzięki działaniom pozycjonującym - senuto

Wzrost widoczności i potencjału ruchu – Ahrefs

Wzrosty pozycji dla fraz kluczowych wraz z potencjałem kliknięć (Ruch), zrzut z narzędzia Ahrefs:

wyniki kampanii seo widok z ahrefs

Podsumowanie

Przykład kampanii realizowanej dla Kludo to doskonała ilustracja efektywnych działań SEO, które szybko przełożyły się na mierzalne wzrosty widoczności i ruchu. Nie byłoby to możliwe bez ścisłej współpracy i sprawnej komunikacji z klientem, otwartym na nasze rekomendacje i sugestie. Dzięki podjęciu omówionych w teście działań, Kludo udało się dorównać konkurencji działającej w sieci znacznie dłużej, co stanowi doskonałą bazę do dalszego rozwoju.

Karolina Sulkowska - Specjalistka SEO w SAMOSEO

Opiekunka kampanii

Karolina Sulkowska

Specjalistka SEO

SEO traktuje jako jeden z wielu elementów układanki, które składają się na skuteczny marketing w sieci. Zawsze stara się patrzeć na projekt możliwie szeroko, uwzględniając perspektywę wszystkich zaangażowanych osób – programistów, designerów czy copywriterów. Stale poszerza swoją wiedzę, aby jeszcze lepiej rozumieć jak wykorzystywać SEO w każdym możliwym obszarze.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności