Po raz kolejny zapraszamy do zapoznania się z rankingiem  firm SEO/SEM wg wielkości przychodów, tym razem za rok 2023.

Zmiany w rankingu

Pierwotnie nasze zestawienie miało być rankingiem firm SEO, ale ze względu na fakt, iż większość firm świadczących usługi SEO, świadczy również usługi SEM, zmieniliśmy nazwę na SEO/SEM. Wciąż jednak podstawowym źródłem listy firm, które uwzględnialiśmy był Ranking największych agencji SEO publikowany na stronie Widoczni.pl, co oznacza że znajdowały się tu wyłącznie firmy, które świadczą usługi SEO i posiadają na Linkedin przynajmniej 5 pracowników SEO (więcej o metodyce poniżej). Skoro zestawienie nazywamy rankingiem firm SEO/SEM, było to niesprawiedliwe, dla firm które w większym stopniu nastawiają się na SEM, a usług SEO nie świadczą lub nie zatrudniają wymaganej liczby pracowników. Z tego względu zdecydowaliśmy o rozszerzeniu zestawienia o firmy, które znalazły się w analogicznym rankingu firm SEM na stronie widoczni.pl, co pozwoliło na dodanie do rankingu kilkudziesięciu nowych firm. Dodatkowo sprawdziliśmy na stronie każdej firmy czy ofertuje usługi SEO oraz SEM i na tej podstawie stworzyliśmy dodatkowe zestawienia obejmujące jedynie firmy SEO i osobno SEM. Tu trzeba dodać, że jeśli agencja znalazła się w rankingu firm SEO, to oznacza to jedynie tyle, że nie świadczy usług SEM, może za to świadczyć inne usługi, np. związane z analityką czy tworzeniem stron. Tak samo działa to w drugą stronę, agencje SEM, które nie świadczą usług SEO, bardzo często oferują inne usługi związane z  cyfrowym marketingiem i reklamą.

Aby mieć jak najpełniejszy obraz branży, ranking otwieramy dla Jednoosobowych Działalności Gospodarczych i Spółek Cywilnych. Zysku takich firm nie można porównywać do zysku spółek kapitałowych, gdzie właściciele mogą otrzymywać wynagrodzenie stanowiące dla spółki koszt, dlatego w przypadku takich podmiotów, podajemy jedynie ich przychód. Jeśli prowadzisz agencję  i chciałbyś aby Twoja firma została dopisana do rankingu, prześlij dane finansowe w formie skanu pliku KPIR na adres biuro@samoseo.pl.

Podsumowanie wyników

Sumarycznie przychody spółek, które znalazły się w rankingu wzrosły w 2023 roku o 12% natomiast zyski o 75% i pod względem zysku jest to zdecydowana poprawa w stosunku do zeszłego roku i największy wzrost od pierwszej edycji zestawienia w 2018 roku.

C:\Users\Sprzetowo\Desktop\Dynamika_przychodow_i_zyskow_firm_SEO-SEM_2018-2023-1

Podobnie jak w poprzednich latach, poniżej zestawienie wyników z uwzględnieniem inflacji. Średnioroczna inflacja w 2023 roku wyniosła 11% a więc była niemal identyczna jak średni, nominalny wzrost przychodów co oznacza że realnie przychody urosły o 1% a zyski wzrosły o 66%.

C:\Users\Sprzetowo\Desktop\Dynamika_przychodow_i_zyskow_firm_SEO-SEM_2018-2023_inflacja-1

W poprzednim rankingu uwzględniliśmy 106 spółek, tym razem, dzięki rozszerzeniu zestawienia o firmy świadczące liczba ta wzrosła do 154. Raporty finansowe wielu spółek, szczególnie dużych, nie zostały opublikowane w KRS w momencie publikacji rankingu. Co jakiś czas będziemy sprawdzać rejestr KRS i aktualizować nasze zestawienie.

Wyniki firm SEO oraz SEM

W tym roku, po raz pierwszy prezentujemy osobno zestawienie wyników firm, które realizują usługi SEO, ale nie SEM oraz tych które realizują usługi SEM ale nie SEO. Liczba firm oferujących SEO bez SEM lub SEM bez SEO jest na tyle niewielka, że ciężko tu o jednoznaczne wnioski, ale na podstawie zebranych danych rysuje się niezbyt ciekawa sytuacja firm wyspecjalizowanych w SEO. Zebrane dane wskazują, że firmy specjalizujące się w SEO zanotowały 4% wzrost przychodów i prawie wszystkie odnotowały spadek zysków, który sumarycznie spadł o 47%. Lepiej radziły sobie firmy SEM, które osiągnęły wzrost przychodów zbliżony do całej branży SEO/SEM tj. 9% i 30% wzrostu zysku. Warto tu jednak zwrócić uwagę na fakt, że wśród firm SEM znalazł się debiutant, firma Adwebmedia, której wyniki mocno wpłynęły na całe zestawienie. Jeśli ją usuniemy, wynik spadnie do odpowiednio 4% i 23% wzrostu przychodu i zysku.

Metodyka

  • Lista firm jaką uwzględniliśmy w rankingu wraz z liczbą pracowników, pochodzi z Rankingu największych firm SEO oraz Rankingu największych firm SEM publikowanych na stronie Widoczni.pl.
  • W tamtych rankingach uwzględnione zostały agencje, które wg Linkedin posiadają w swoich szeregach przynajmniej 5 pracowników SEO lub SEM.
  • Dodatkowo zweryfikowaliśmy świadczenie usługi SEO/SEM na stronie każdej firmy.
  • Z zestawienia usunęliśmy domy mediowe, które spełniają kryteria znalezienia się w rankingu, ale ze względu na znaczne przychody związane z emisją reklamy w telewizji, mogłyby znacznie wypaczyć ranking, bądź co bądź agencji SEO/SEM.
  • Dane finansowe firm pochodzą ze sprawozdań finansowych składanych do Krajowego Rejestru Sądowego do czego zobligowane są spółki posiadające osobowość prawną, a więc m.in. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością czy akcyjne. Obowiązku takiego nie ma dla Jednoosobowych Działalności Gospodarczych i takich firm w naszym rankingu nie ma.
  • Osobny ranking firm SEO i ranking firm SEM dotyczy tych podmiotów z głównego zestawienia, które w informacji na swoich stronach, świadczą usługi SEO ale nie SEM a w drugim przypadku świadczą usługi SEM ale nie SEO.
  • Dane finansowe JDG pochodzą z dostarczonych skanów dokumentów KPiR.

Jak zawsze do tej pory, podkreślamy fakt, że wyniki finansowe nie świadczą o jakości usług oferowanych przez daną firmę. Jeśli szukasz agencji SEO i zastanawiasz się jak dokonać właściwego wyboru, zapoznaj się z naszym poradnikiem.

Komentarze przedstawicieli spółek

Poprosiliśmy przedstawicieli  firm, które osiągnęły wyróżniające się wyniki  o ich skomentowanie i/lub  skomentowanie wyników całego rynku.Krzysztof Masłowski

Miłe wyróżnienie! Dodając do tego daty powstania agencji, okazałoby się, że w ostatniej dekadzie urośliśmy najszybciej w kraju. Setki decyzji, ale kluczowa była ciężka praca całego zespołu, za którą każdemu z osobna bardzo dziękuję. Od dawna skupiamy się na skalowaniu, ale cały czas pracujemy blisko z klientem. Wyniki, zrozumienie i lojalność wypływają z komunikacji. 🙂 

W latach ubiegłych mocno skupiliśmy się na inwestycjach w firmę – biuro 1600 m2, rozbudowa wewnętrznych narzędzi czy hurtowni danych. To wszystko w dużej mierze skończyliśmy, więc i rentowność firmy się poprawiła. 

Rynek jest trudniejszy. I dla nas i dla naszych klientów. Nie ma już branż bez dużej konkurencji, marketingowcy się profesjonalizują, rosną też wymagania względem nas i innych agencji. Dodatkowo zmiany w ciasteczkach czy obowiązkowa migracja z Universala na GA4, to dodatkowe prace analityczne, które nie są atrakcyjne dla klientów, ale są konieczne. Bez zaawansowanej analityki, coraz trudniej jednoznacznie wykazać klientowi, skąd jaki zakup przyszedł. Nas to dotyczy szczególnie, ponieważ jako jedna z nielicznych agencji, mamy w portfelu wszystkie usługi z zakresu reklamy internetowej, a wielu klientów ma u nas trzy usługi lub więcej. 

Taka dywersyfikacja opłaca się klientom, ale i agencji. Sądzę, że każdy kto chce rosnąć, powinien rozważyć taką drogę.

Krzysztof Masłowski – Co-Founder & CEO w Verseo –  172% wzrostu zysku, największy bezwzględnie wzrost zysku.

 

Mateusz CalikRok 2023 był pierwszym rokiem, w którym przekroczyliśmy 20 mln przychodu. To dla nas duży i fajny sukces, bo przez 10 lat notujemy regularne wzrosty i przy tym utrzymujemy cały czas wysoką rentowność. Szczególnie to cieszy, bo blisko 90% naszego przychodu to działania SEO. A więc widać, że SEO to dobry biznes, ale staje się coraz trudniejszy.

Działamy w obszarze wysokiej konkurencyjności (takie red ocean), gdzie próg wejścia jest niski, każdy może siebie nazwać ekspertem i liderem branży, rynek nie jest skonsolidowany i nie jest regulowany, do tego przez kilka lat nasza branża miała złe opinie, a SEO jako inwestycja długoterminowa nie przemawia do firm w czasach kryzysu i spowolnienia rynkowego. Dlatego osiąganie dobrych wzrostów jest trudne i wymaga wielu precyzyjnych działań i doskonalenia procesów. A aby móc doradzać naszym klientom i innym firmom, jak rosnąć (w przychodach i zyskach, a nie tylko w wykresach widoczności), to sami powinniśmy być tego dobrym przykładem. I tak też staraliśmy się funkcjonować w 2023 roku, bo był to na pewno rok pełen wyzwań dla wielu biznesów, nie tylko w Polsce, ale też na rynkach zagranicznych. Rosnące koszty usług i produktów, efekty wysokiej inflacji, niepewność rynkowa (wpływ wojny, sytuacji na giełdzie), spadające przychody i rentowność firm (efekty tego też widać w I połowie 2024 roku), niskie nastroje konsumenckie. To wszystko powoduje, że firmy mocno pocięły budżety inwestycyjne i marketingowe, co też miało duży wpływ na inwestowanie w działania SEO i SEM.

U nas w Delante w 2023 roku rynki zagraniczne stanowiły 40% przychodu, a Polska to 60% działań i przychodów. Oczywiście rynki zagraniczne są mocniej marżowe, ale nam przede wszystkim zależy, aby to, co uczymy się od kilku lat na rynkach Europy oraz USA, przenosić do Polski (i często odwrotnie). Dzięki temu pracuje nam się lepiej i efektywniej na dużych przedsiębiorstwach, a mniejsze firmy w Polsce mogą dostać rozwiązania, które wcześniej były tylko dla dużych klientów: SEO wspierane naszym własnym indexerem, rozbudowane bazy i relacje z wydawcami (publikując dużo mamy lepsze ceny), własny CRM (który wymusza, aby dostarczyć klientowi efekty i wszystkie elementy z zakresu działań, tzw. deliverables), full stack developerzy (Magento, Redcart, Vue, Webflow, dedykowane ecommerce/framework/język – nie ma problemów, wdrożymy zmiany z audytu) i wiele innych rzeczy.

Dla nas 2023 rok był po prostu rokiem konsekwentnego progresu, gdzie od kilku lat pracowaliśmy mocno nad churnem (identyfikując, dlaczego klienci w branży SEO i SEM odchodzą od agencji, dlaczego z naszych też usług rezygnują) i osiągnęliśmy pewnie jeden z najmniejszych wskaźników churnu (rezygnacji z usług) w branży, czyli 3,7%. Do tego skupienie działań operacyjnych tylko na tym, co daje efekty i optymalizacje kosztów w wielu elementach procesów.

Czasami ludzie mnie pytają: dlaczego nam tak dobrze idzie, dlaczego rośniemy, dlaczego generujemy tak duże zyski? W detalach mogę o tym mówić godzinami (dywersyfikacja klientów: wielkości i krajów; własne narzędzia; doskonalenie rekrutacji i kształcenie w wewnętrznej akademii świetnych ludzi, którzy pracują na własnych talentach, wykorzystując klasyfikację Gallupa; projektowanie i realizacja procesów, tak aby były zawsze dostarczane klientom; ciągły rozwój know-how poprzez własne testy/dział R&D/udziały w konferencjach na świecie) – ale przede wszystkim to doskonałość operacyjna, która jest ciągłym procesem optymalizacji (jak w SEO 😉 ), elastyczna, dostosowana do rynku strategia i dobre fundamenty w modelu biznesowym.

A tak w ogóle, to „delante” znaczy „z przodu, na przedzie” i to mocno w nas żyje na każdym kroku!
Dzięki, Wojciech, że mogłem się tu wypowiedzieć (a pewnie większość w branży wie, że robię to rzadko) – ale bardzo cenię sobie ten ranking, bo dobrze pokazuje sytuację w branży, opiera się na twardych danych i pokazuje dobre biznesy z branży SEO oraz inspiruje do dalszych wzrostów! Dziękuję i keep going!

Mateusz Calik – CEO Delante – Największy zysk wśród firm w rankingu

 

Ranking firm SEO/SEM wg wielkości przychodów w 2023

Pozycja 2023Pozycja 2022ZmianaZysk 2023 - pozycjaZysk 2022 - pozycjaMarkaL. pracownikówPrzychód 2023Przychód 2022Zmiana przychoduZysk 2023Zysk 2022Zmiana zysku
11011We Net Group497134 445 000115 858 00016%26 091 0008 527 000206%
220154144Sunrise System20089 795 15378 095 07615%-2 711 393-2 444 378
3305410Cube Group10554 831 32466 175 035-17% 263 1542 059 367-87%
440312Verseo11850 903 54142 722 34319%4 934 5631 816 379172%
5831011Artefakt8836 724 14431 318 20017%2 692 5971 954 56838%
66043WebTalk Agency8235 885 81632 113 65412%4 870 5503 491 19540%
75-22851Bluerank10632 615 32232 266 9701% 617 420 259 707138%
87-16146Icea18031 878 14631 618 5121%3 190 337-4 115 879
9112315Sempai10928 759 70824 559 88217% 557 3042 737 521-80%
10100158Pikseo10028 160 12526 842 3385%1 449 0722 124 902-32%
1113254Business Sense3027 483 14423 317 10218%3 685 0192 810 37831%
1223111424Green Parrot10025 028 65414 700 42970%1 472 849 739 86399%
131522633Tigers7524 867 48519 503 01828% 667 087 439 76452%
149-5153145Grupa TENSE12423 072 27527 534 270-16%-1 742 855-3 640 582
1512-33616PromoTraffic8921 979 26224 235 643-9% 477 1551 263 936-62%
1617122Delante7020 718 61518 597 66911%7 721 3446 493 82019%
17258819Fabryka Marketingu4019 611 72913 418 52546%3 051 7461 074 601184%
181916194Media4You11818 352 65918 023 2572% 188 104 21 856761%
192014332KERRIS3918 049 34217 995 0580% 345 312 472 571-27%
2016-41117Whites8618 024 19819 001 144-5%1 922 1181 212 63359%
2124395108RESULT MEDIA2616 627 91113 547 27823% 68 951 3 3001990%
2221-1166Media Choice3415 615 93116 577 595-6%1 434 3392 421 353-41%
2318-53925Cyrek Digital4915 016 62018 562 210-19% 435 774 683 645-36%
2422-211861Kompan3714 368 96815 929 738-10% 8 525 175 413-95%
2526199Traffic Trends4314 205 19212 937 17110%2 970 6482 100 20841%
2614-1222140Semahead2014 016 06619 934 597-30% 799 322- 793 103
2720017313200Virtual People1613 296 4821 661 335
282805939Fabryka e-biznesu9613 248 46711 522 14015% 193 150 363 537-47%
293347969Semcore7113 235 7879 425 04540% 106 930 128 088-17%
303552318Widoczni15912 793 2208 761 99246% 798 7181 142 194-30%
3146151213Sempire4511 243 7306 124 88684%1 770 4141 519 35717%
323862021Ideo Force6811 166 0698 388 90633%1 049 035 909 34415%
3330-33052Up Blue2910 694 16110 304 0674% 571 769 255 903123%
3427-77522Up&More2810 631 03911 775 619-10% 123 223 881 805-86%
3536177BlueSky System610 603 3388 726 65722%3 111 8222 417 81929%
3649131820Mbridge289 603 1825 806 25765%1 091 336 986 48411%
3731-633129Novem329 599 08010 096 503-5% 529 717- 49 769
3860227262numbers & intuition149 568 4784 216 597127% 147 375 162 444-9%
3932-72115DevaGroup529 553 9319 471 8601% 858 9671 271 220-32%
4034-640119Veneo519 440 9698 848 9077% 432 541- 9 699
4140-1371384 People358 721 0857 017 36524% 464 606- 391 834
4229-13102109MaxRoy.agency398 635 00610 405 939-17% 43 088 3 1341275%
4341-232141Adshock298 356 3296 864 12922% 545 956- 807 605
444404583Zjednoczenie187 574 7566 350 72019% 343 166 59 275479%
45472143134Digitalk547 389 2125 898 86425%- 117 721- 170 876
4637-92727EACTIVE517 104 4988 500 905-16% 633 740 615 3833%
4745-244137Widzialni367 013 8576 228 21413% 343 610- 340 218
485135282Agencja.com116 738 0275 197 72130% 266 936 65 087310%
4943-68435Takaoto136 656 8026 389 1724% 93 641 417 090-78%
5052264117Sigmeo106 638 8815 084 96431% 179 908- 3 010
515434957KS656 351 1074 748 90134% 291 543 216 80534%
5250-26654Vestigio196 204 1375 582 21411% 158 454 244 867-35%
5342-1115253On Board Think Kong325 877 2996 672 308-12%- 504 647 250 877
5439-1541143MTA Digital775 754 7938 151 124-29% 428 214- 869 273
556492430insightland255 498 8623 847 87443% 757 962 542 14440%
56112561767GreenFields245 451 4601 122 798386%1 275 764 129 840883%
575924828Adequate Interactive Boutique135 402 8254 318 13725% 316 100 589 123-46%
5857-18668Wertui185 181 7454 432 58517% 92 143 128 473-28%
5948-1110385Roial125 181 0095 888 920-12% 41 778 55 962-25%
6053-76346Ateneo.pl165 167 0834 819 3657% 183 661 302 149-39%
6158-32926SAMOSEO245 000 2394 365 01215% 598 895 632 714-5%
6256-62531Performance Labs Polska144 802 6664 581 3395% 754 487 512 30247%
637298086SEO Heroes14 343 6023 127 78039% 106 137 53 46099%
6461-313314 ADvist124 265 3884 134 5133%- 37 2111 421 309
6578139096Orange Juice144 212 9782 638 07060% 83 971 18 841346%
666933849SmartYou194 120 5923 297 02225% 451 179 278 07862%
6755-12151127LTB293 951 5624 633 303-15%- 321 427- 47 718
6865-35855Emedia203 941 3843 591 32410% 217 468 232 309-6%
6962-712248Marketing Match193 868 2164 122 728-6%- 1 749 285 074
7068-27472Commplace63 800 3383 402 42512% 126 026 101 17525%
7167-41923inVette343 780 9523 541 0187%1 062 752 774 95437%
7220012855200AdWebMedia73 758 997 237 214
737308199Vilaro183 481 6722 927 63219% 102 202 17 675478%
7475111397Estima Group103 405 2682 806 74621% 17 217 18 492-7%
7571-4127116When173 376 0093 253 5034%- 18 840- 2 302
7682689106Fusion Marketing83 303 0212 395 63038% 84 127 4 4121807%
7766-1110637evostudio223 285 6313 574 609-8% 37 549 382 405-90%
78100228560Internetica243 258 5421 720 08389% 92 394 186 054-50%
79790115110Ministerstwo Reklamy163 209 8682 588 72224% 15 993 3 014431%
8063-17149142Onely243 090 8503 867 104-20%- 230 205- 863 077
819095390Silence103 080 5592 089 26647% 264 296 33 945679%
8270-1210791SEOgroup202 842 3603 255 115-13% 34 813 31 53410%
83103203450IcomSeo122 829 8891 630 06374% 513 924 277 28985%
8481-313841Wild Moose62 829 5062 519 32512%- 70 612 352 741
858835636Range212 818 9742 128 40832% 220 214 404 122-46%
8684-29677Mayko162 790 9902 309 67521% 68 634 81 913-16%
879583575Rise360112 720 8911 887 83844% 512 264 85 786497%
8874-1413740WEDO152 672 6302 819 004-5%- 69 909 355 550
8985-442454dl.pl42 649 8992 263 50517% 418 108 315 52533%
9077-1314229Top Online332 633 5632 687 630-2%- 113 172 555 388
9120010982200JustIdea 272 567 646 99 477
9293188130Strategiczni142 413 8662 031 48619% 88 392- 51 657
9383-10148125Synerway32 390 7142 369 5561%- 203 086- 40 936
9476-18134124Fox Strategy132 381 7002 718 288-12%- 39 133- 39 503
959617763SeoFly142 058 8311 839 66312% 114 833 141 162-19%
9694-2135104Coconut Agency331 971 4622 020 199-2%- 53 219 5 015
979817674Dynamite Studio71 966 9501 773 95211% 119 204 88 31035%
98107911166Semgence111 880 1321 485 94127% 21 512 131 048-84%
9992-75034Elephate101 866 8682 069 116-10% 284 961 437 444-35%
10097-310047Reklamea31 840 5021 835 1700% 47 927 299 437-84%
10180-21136102PPCEFEKT111 833 3532 535 441-28%- 56 216 6 232
10287-15147131Rocket Media151 796 5342 133 220-16%- 153 066- 64 051
10312421119122Propseo181 724 475 737 769134% 6 875- 25 999
10486-1811773IF.PL81 646 5322 244 410-27% 10 180 88 384-88%
10510619784Getso121 626 9561 489 9039% 59 840 57 1145%
10689-1799132ADream91 616 2542 124 301-24% 50 089- 103 257
107101-670136Alte Media71 596 4751 678 169-5% 152 159- 252 516
108105-392118e-direct51 591 3001 532 2544% 74 504- 4 675
109104-56864Bizzit S.A.101 567 6091 544 1562% 154 115 138 50211%
110127176993OctaMedia71 431 879 694 694106% 153 332 29 627418%
111110-14743ICBM Polska41 392 1941 310 7586% 323 531 341 022-5%
112109-3139111Zeith Performance11 364 0031 321 9583%- 76 376 1 629
113102-116538Xann Marketing81 289 4451 654 784-22% 165 280 371 967-56%
114114014458M1671 283 2091 084 20518%- 117 733 211 591
115111-49165Scorise101 268 8941 205 3805% 79 814 132 633-40%
116145295198Semavo61 265 777 67 5371774% 268 654 18 1201383%
11791-26145128Exelmedia41 237 2462 072 867-40%- 137 440- 48 958
1181462862115Euvic Performance241 212 162 621955000% 185 005- 2 216
119123498105Kwiss71 209 067 744 70762% 57 020 4 9081062%
12012227170Combomarketing51 191 367 754 47058% 151 936 110 11738%
121115-6129113Paq Studio51 158 934 962 48820%- 25 472 196
122113-911281Mavika151 145 5671 117 6382% 19 381 72 003-73%
12312634644ContentLine11 112 184 708 22557% 324 072 321 7601%
124121-37876Zest Creations41 062 492 801 77633% 108 124 82 68531%
125119-610180AdEverest51 016 336 836 35922% 44 734 73 154-39%
126117-98392Virtal6 979 235 900 4239% 94 094 31 273201%
127125-2108103Talem Technologies4 970 560 714 60836% 29 762 5 842409%
128108-2014178Digital Hill7 968 2661 475 689-34%- 84 209 76 230
129118-11124123SEOMOOD3 938 318 863 5039%- 6 325- 34 784
130120-10110101INB Marketing4 874 678 806 6628% 26 133 8 436210%
13120069114200PiRmedia2 842 601 16 130
132131-19471Protip7 690 365 515 32434% 71 936 106 010-32%
133137467121RedMustang Agency4 666 918 391 88770% 158 314- 22 510
134130-4123107Brandbay1 651 488 516 4310%- 4 654 3 9550%
13520065104200SEO4.net10 646 745 41 066
13699-3714042Testimo16 634 9101 753 073-64%- 82 483 344 803
137134-373133SOLV10 628 606 464 93435% 134 591- 128 853
1382006293200Mediart9 594 756 74 139
139140187120Media Force2 571 047 306 38486% 89 560- 13 518
140143312889WiWi7 565 614 180 484213%- 24 303 34 491
141133-86056Silnet media19 480 116 466 8033% 192 009 223 279-14%
142128-1414687IT Holding 461 073 595 758-23%- 143 777 48 487
143141-25779AnGab4 451 740 238 40289% 218 414 74 788192%
14420056121200od-seo.pl2 443 698 4 676
145132-13132100NetSolutions.PL2 435 652 487 159-11%- 32 507 9 587
146138-810595KPI Marketing4 430 620 388 45711% 38 366 20 62086%
147135-12130139adcookie38 413 114 445 276-7%- 26 321- 435 792
148139-9116114ICOMMEDIA6 397 431 323 02123% 14 799- 1 863
149129-20150135SemStar12 294 930 526 745-44%- 245 189- 196 046
15020050109200MOAGO2 257 081 27 037
151136-1513159WebLeaders2 246 439 396 650-38%- 26 852 201 525
152116-3612588CAMP72 226 756 902 909-75%- 8 563 38 696
153144-9120112Strefa Zysku 176 150 153 90014% 5 461 1 106394%
154142-12126126Goldkey3 155 290 204 202-24%- 15 565- 42 977
1 292 813 1811 158 054 33812%91 739 96052 292 19675%
* – Dane za 2022 od 11.05
** – Dane za 2022 od 04.10
*** – Dane od 18.05.2024
**** – JDG
***** – Dane od 20.04.2024

Ranking firm SEO wg wielkości przychodów w 2023

Pozycja 2023Pozycja 2022ZmianaZysk 2023 - pozycjaZysk 2022 - pozycjaMarkaL. pracownikówPrzychód 2023Przychód 2022Zmiana przychoduZysk 2023Zysk 2022Zmiana zysku
12165Takaoto136 656 8026 389 1724% 93 641 417 090-78%
23158Vestigio196 204 1375 582 21411% 158 454 244 867-35%
31-2127On Board Think Kong325 877 2996 672 308-12%- 504 647 250 877
46213insightland255 498 8623 847 87443% 757 962 542 14440%
54-111SAMOSEO245 000 2394 365 01215% 598 895 632 714-5%
65-11111Onely243 090 8503 867 104-20%- 230 205- 863 077
770102Top Online332 633 5632 687 630-2%- 113 172 555 388
89144Elephate101 866 8682 069 116-10% 284 961 437 444-35%
98-179IF.PL81 646 5322 244 410-27% 10 180 88 384-88%
1010036ContentLine11 112 184 708 22557% 324 072 321 7601%
112009200od-seo.pl2 443 698 4 676
1211-1810Strefa Zysku 176 150 153 90014% 5 461 1 106394%
40 207 18338 586 9654%1 390 2772 628 696-47%

Ranking firm SEM wg wielkości przychodów w 2023

Pozycja 2023Pozycja 2022ZmianaZysk 2022 - pozycjaZysk 2021 - pozycjaMarkaL. pracownikówPrzychód 2023Przychód 2022Zmiana przychoduZysk 2023Zysk 2022Zmiana zysku
11075Media4You11818 352 65918 023 2572% 188 104 21 856761%
22011Media Choice3415 615 93116 577 595-6%1 434 3392 421 353-41%
33034Up Blue2910 694 16110 304 0674% 571 769 255 903123%
440410Novem329 599 08010 096 503-5% 529 717- 49 769-1164%
5501312Digitalk547 389 2125 898 86425%- 117 721- 170 876-31%
68296Orange Juice144 212 9782 638 07060% 83 971 18 841346%
77053SmartYou194 120 5923 297 02225% 451 179 278 07862%
86-222inVette Holding Group293 780 9523 541 0187%1 062 752 774 95437%
92006200AdWebMedia73 758 997 237 214
10100128Coconut Agency331 971 4622 020 199-2%- 53 219 5 015-1161%
119-21011ADream91 616 2542 124 301-24% 50 089- 103 257-149%
1212089Media Force2 571 047 306 38486% 89 560- 13 518-763%
1311-2117NetSolutions.PL2 435 652 487 159-11%- 32 507 9 587-439%
82 118 97875 314 4389%4 495 2483 448 16730%

 

 

Dołożyliśmy wszelkich starań dla zapewnienia poprawności prezentowanych danych. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości czy braków, prosimy o kontakt na adres biuro@samoseo.pl. Jeśli jesteś właścicielem JDG świadczącej usługi SEO / SEM i chcesz podzielić się swoimi wynikami, również prosimy o przesłanie danych finansowych na podany adres.

Źródła danych:

  1. Sprawozdania finansowe za rok 2023 złożone w Krajowym Rejestrze Sądowym
  2. Ranking  agencji SEO wg Widoczni.pl
  3. Ranking agencji Google Ads wg Widoczni.pl
  4. Komunikaty w sprawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem publikowane na stronie GUS.
  5. Dokumenty KPiR dostarczone przez przedstawicieli JDG.

Aktualizacje:

  • 09.08.2024:
    • Do rankingu głównego dodano firmy insightland, MTA Digital i od-seo.pl
    • Do rankingu firm SEO dodano firmy insightland, ContentLine i od-seo.pl
  • 06.09.2024
    • Do rankingu głównego dodano firmy ICEA, Grupa Tense, Tigers, Protip, Propseo, SEO Heroes
  • 29.10.2024
    • Do rankingu głównego dodano firmy WeNet, Veneo, Adshock, Rocket Media, Digital Hill
Wojciech Grądzki
Autor wpisu

Wojciech Grądzki

Przez 17 lat pracował w Wirtualnej Polsce, od początku przy wyszukiwarkach a przez 10 ostatnich lat kierował działaniami SEO Grupy WP pracując przy wp.pl, o2.pl, money.pl, abczdrowie.pl, SportoweFakty, Pudelek. Od 2017 roku, wspólnie ze współpracownikiem z WP, Tomkiem Mielewczykiem prowadzi agencję SAMOSEO.

5 komentarzy
    • Odpowiedź jest w metodyce – dane dotyczące liczby pracowników pochodzą z rankingu Widocznych, którzy z kolei brali je z LinkedIn. Nie ma innych źródeł informacji na temat liczby pracowników zatrudnionych w danej firmie.

  • Śmieszne, bo taka agencja jak Virtual People przychody ma ze sprzedaży kosmetyków do opalania pod marką Tan Expert . Wszystko jest pod jedną spółką VT7 Sp. z o.o. . Szczerze, to do dupci te zestawienie, gdzie wiele agencji ma przychody nie tylko z marketingu.

    • Nie dotarłem wcześniej do ich danych finansowych, ale już się dogrzebałem i zostaną dodani przy najbliższej aktualizacji rankingu, może jeszcze dzisiaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *