Co to jest atrybut target - Definicja w słowniku SEOAtrybut target umożliwia precyzyjne określenie okna docelowego, które zostanie wyświetlone po zaakceptowaniu formularza lub kliknięciu określonego linka.

Gdzie można wykorzystać atrybut target?

Atrybut „target” może być umieszczony wewnątrz kilku różnych znaczników kodu HTML:

  • znacznik „a” – wykorzystywany do tworzenia linków;
  • znacznik „area” – stosowany wewnątrz „img”, by wydzielić sekcję obrazu i np. połączyć ją z linkiem;
  • znacznik „base” – definiuje domyślny URL i cel (właśnie poprzez atrybut „target”) dla odnośników na stronie;
  • znacznik „form” – używany do tworzenia formularzy.

Najczęściej można się z nim spotkać przy standardowych odnośnikach definiowanych w formie znacznika „a”. Dostępne wartości atrybutu są jednak w większości takie same w każdym z podanych przypadków, podobnie jak ich działanie.

Jakie wartości może przybierać atrybut „target”?

Atrybut „target” ma cztery nazwy zarezerwowane, które rozpoczynają się od znaku „_” i określają ściśle zdefiniowane zachowanie przy kliknięciu odnośnika. Do tego dochodzi także możliwość wpisania własnej wartości, która powoduje otwarcie docelowego dokumentu, pliku lub strony w nowym oknie o wskazanej nazwie. Co istotne, ta opcja nie jest dostępna w przypadku tagu „form”. Zarezerwowane wartości atrybutu „target” wyglądają następująco:

  • _blank – odnośnik otwiera się w nowym, nienazwanym oknie lub karcie;
  • _self (wartość domyślna) – otwiera zawartość w tym samym oknie;
  • _top – zawartość jest otwarta w oknie głównym, zastępując inne ramki (wartość stosowana np. przy linkach znajdujących się wewnątrz ramek typu „iframe”);
  • _parent – docelowy dokument trafia do ramki nadrzędnej, która jest następna w hierarchii.

Dwa ostatnie atrybuty nie są już wykorzystywane w HTML5. Nowsze strony internetowe używają więc jedynie „_blank” i „_self” – z uwagi na fakt, że druga z tych wartości to domyślne zachowanie atrybutu „target”, w kodzie strony przeważnie spotkamy jedynie wartość „_blank”.

Przykład użycia atrybutu target:

<a href=”https://samoseo.pl/” target=”_blank” >Link</a>

W tym konkretnym przypadku zawartość strony zostanie wyświetlona w nowej karcie.

Czy wartość atrybutu „target” ma wpływ na SEO?

Odnośniki na stronie należą do ważnych elementów analizowanych przez roboty indeksujące i algorytmy pozycjonowania. Czy wartość „target” ma w tym przypadku znaczenie? Z wypowiedzi ekspertów Google wynika, że oprogramowanie ignoruje ten atrybut. Oznacza to, że nie ma on bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie zastosowanie atrybutów przy odnośnikach nadal ma jednak znaczenie dla doświadczeń użytkownika i może w pośredni sposób wpływać na renomę witryny w sieci.

Atrybut „target” a UX i bezpieczeństwo

Aktualne zalecenia dotyczące SEO sugerują, by zwrócić uwagę przede wszystkim na kontekst linku i dostosować wartość atrybutu „target” do oczekiwań internautów. Zazwyczaj jednak nie zaleca się stosowania atrybutu „_blank”, który otwiera odnośnik w nowym oknie. Wynika to z faktu, że takie zachowanie odnośnika może negatywnie wpływać na doświadczenie użytkownika (UX), a tym samym zniechęcać do pozostania na stronie.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności