Czym jest kod weryfikacyjny Google - Definicja w Słowniku SEOKod weryfikacyjny Google to metoda zabezpieczania dwuskładnikowego (2FA) stosowana do ochrony konta Gmail lub wizytówki profilu firmy w Mapach Google. Kod ma formę sekwencji 6 (dla konta Gmail) lub 5 (dla wizytówki) cyfr, które mogą być wysłane np. pod wskazany numer telefonu.

Po co stosuje się kody weryfikacyjne Google?

Głównym zadaniem uwierzytelniania dwuskładnikowego jest potwierdzenie tożsamości użytkownika, który chce zalogować się na dane konto. Standardowe podejście do 2FA opiera się na połączeniu dwóch form identyfikacji:

  • „coś, co znasz” – najczęściej jest to hasło lub inny rodzaj tajnego identyfikatora;
  • „coś, co masz” – zewnętrzny element posiadany przez użytkownika, np. token, telefon, aplikacja czy nawet odcisk palca.

Dzięki temu konto jest o wiele lepiej zabezpieczone: nawet w sytuacji, gdy hasło dostało się w niepowołane ręce, zalogowanie będzie niemożliwe bez uzupełnienia weryfikacji o drugi z tych elementów. To sprawia, że ochrona swojego maila lub zasobów cyfrowych może odbywać się w znacznie bezpieczniejszych warunkach.

Kod weryfikacyjny Google – Gmail

W przypadku kont Gmail Google wysyła kod w formie wiadomości na numer telefonu lub jako kod w aplikacji Gmail, jeśli jest na niej zalogowane inne konto, dodane do zaufanych adresów przez danego użytkownika. Kod ma postać sześciu cyfr, które są ważne przez ograniczony czas. Ponadto Google niekiedy stosuje dodatkowe zabezpieczenie polegające na dopasowaniu liczby wyświetlanej na urządzeniu, na którym chcemy się zalogować, i osobnym, zaufanym urządzeniu.

Kod weryfikacji Google – wizytówka firmy w Google Moja Firma

W przypadku wizytówki Google obsługuje nieco więcej rodzajów weryfikacji. Kod weryfikacyjny może być wysłany w wiadomości e-mail lub SMS, a także w formie pocztówki na adres wskazany w profilu. Kolejną dostępną metodą jest telefon wykonywany przez automat Google. Warto zwrócić uwagę na weryfikację z użyciem pocztówki: jest to niezbędny krok, by potwierdzić adres firmy, co pozwoli wyświetlić jej lokalizację w Mapach Google i innych serwisach.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *