Co to jest Planer słów kluczowych – Definicja
Planer słów kluczowych Google to darmowe narzędzie służące do wyszukiwania słów kluczowych i określania ich popularności wśród internautów. Narzędzie dostępne jest w ramach systemu Google Ads. Z jego użyciem można wygenerować listę fraz do wykorzystania w ramach kampanii, uwzględniając kluczowe parametry dotyczące poszczególnych haseł. Funkcjonalność narzędzia obejmuje m.in. analizę średniej liczby wyszukiwań w miesiącu czy wysokość stawek dla danego hasła.
Planer słów kluczowych – jak korzystać z tego narzędzia?
Na wstępie napisaliśmy, że narzędzie jest darmowe, jednak nie jest to w 100% prawda, ponieważ wymaga to pewnych działań. Podstawowym wymogiem do korzystania z planera słów kluczowych jest aktywne konto Google Ads z powiązaną metodą płatności za prowadzone kampanie (np. kartą kredytową) oraz uruchomienie pierwszej kampanii, którą można od razu wyłączyć. Narzędzie jest dostępne po zalogowaniu do platformy Google Ads, wchodząc kolejno w menu „Narzędzia” i „Planowanie”. W tej sekcji znajduje się odnośnik „Planer słów kluczowych”, który prowadzi właśnie do tego rozwiązania.
W celu przeprowadzenia analizy potrzebne będzie stworzenie co najmniej jednej kampanii reklamowej w ramach systemu Google Ads. Mając na koncie kampanię, można swobodnie korzystać z planera i generować hasła kluczowe wraz z najważniejszymi statystykami.
Jakie informacje zapewnia Planer słów kluczowych Google?
Funkcjonalność planera słów kluczowych Google obejmuje nie tylko generowanie fraz dla kampanii, lecz także dostęp do podstawowych statystyk. Korzystając z tego narzędzia, można m.in. dowiedzieć się, ile razy dana fraza jest wpisywana w wyszukiwarkę w ciągu typowego miesiąca. Dostępne są również dane historyczne, które wykazują zmiany w popularności haseł w wybranym okresie – np. przez ostatnie 3 miesiące lub rok. To opcja, która będzie szczególnie przydatna w przypadku kampanii sezonowych. Co więcej, planer słów kluczowych pozwala na przeprowadzenie podstawowej analizy haseł wykorzystywanych przez strony konkurencji. Dzięki tego typu danym można dowiedzieć się, które frazy mają największy potencjał i będą najlepszą opcją do wykorzystania w treści reklam.
Dlaczego warto korzystać z Planera słów kluczowych?
Narzędzie do planowania fraz od Google Ads zapewnia szereg istotnych korzyści przy prowadzeniu kampanii marketingowych. Z jego użyciem można przede wszystkim identyfikować nowe słowa kluczowe wraz z ich potencjałem. To także dobry sposób, by sprawdzić popularność poszczególnych haseł, opierając się na średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań. Dodatkowo frazy są wyświetlane wraz ze średnimi kosztami wyświetlania reklam, co pozwala lepiej zaplanować koszty kampanii. Warto jednak mieć na uwadze, że sukces kampanii zależy nie tylko od samych słów kluczowych – choć planer jest świetnym punktem wyjścia, trzeba uwzględnić także kwestie takie jak budżet, charakterystyka produktu i firmy czy preferencje klientów.
Alternatywy dla Planera Google
Oprócz planera słów kluczowych Google Ads istnieją także różne inne narzędzia do przeprowadzania analizy fraz. Są one oferowane przez wiele witryn zajmujących się wsparciem SEO, np.:
- Ahrefs – potężne narzędzie do monitoringu zarówno linków jak i całych stron. Jedną z funkcjonalności jest Baza słów kluczowych, w której znajdują się informacje o popularności danego zapytania w konkretnych krajach,
- SENUTO oraz SEMSTORM – polskie narzędzia, w ramach których znajdują się potężne bazy słów kluczowych,
- answerthepublic.com – w ramach darmowego konta istnieje możliwość przeanalizowania do 3 słów kluczowych dziennie. Niewiele, ale zawsze daje to jakieś możliwości dla osób, które nie chcą wydawać funduszy na narzędzia SEO,
Warto porównać funkcjonalność poszczególnych opcji, by wybrać odpowiednie rozwiązania z zakresu analityki kampanii marketingowych. Dzięki temu można liczyć na osiągnięcie najlepszych efektów działań reklamowych i skuteczną poprawę konwersji lub innych kluczowych czynników.
SAMOSEO
Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.