Co to jest link juice - definicja w słowniku SEOLink juice, czyli dosłownie „sok z linków” to określenie na wartość jaką przekazuje się z jednej strony na drugą poprzez linkowanie wewnętrzne lub zewnętrzne. Nie wszystkie linki mają równe znaczenie – dla przykładu, odnośnik ze strony głównej serwisu z dobrą reputacją przekaże znacznie większą wartość link juice niż odnośnik umieszczony w artykule sponsorowanym bez sensownego podlinkowania wewnętrznego. Z tego względu zrozumienie kwestii link juice ma spore znaczenie dla efektywności kampanii SEO.

Od czego zależy wartość przekazywanego link juice?

Na moc SEO wpływa kilka czynników, które są powiązane zarówno z zawartością strony, jak i z jej profilem linkowym. Mowa przede wszystkim o następujących kwestiach:

  • autorytet domeny – strony zajmujące wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i odwiedzane przez dużą liczbę użytkowników mają większy autorytet;
  • profil linków – ilość i jakość odnośników zewnętrznych kierujących do danej domeny;
  • liczba linków na danej podstronie – moc SEO jest rozdzielana pomiędzy odnośnikami na konkretnej stronie, co oznacza, że w przypadku strony z dużą liczbą linków wychodzących wartość poszczególnych odnośników może być mniejsza;

Link juice a SEO

Linkowanie ma ogromne znaczenie dla skuteczności pozycjonowania strony. Z tego względu ważną kwestią jest też samo pojęcie link juice. Odnośniki wysokiej jakości mają duży wpływ na efektywność promowania witryny w sieci, co z kolei przekłada się na wzrost widoczności. W efekcie dbanie o jak największą moc SEO to jedno z kluczowych zadań przy realizacji działań z tego obszaru.

Jak poprawić link juice na stronie?

Najpierw trochę teorii o tym, jak Google zaleca poprawę profilu linków strony – mianowicie, należy postarać się o zwiększenie szansy na pozyskiwanie wartościowych linków z innych stron. Jak to zrobić? Zalecanym sposobem jest publikowanie treści wysokiej jakości, które same w sobie zachęcają do linkowania. Solidnie opracowana strategia content marketingu ma ponadto bardzo korzystny wpływ na ogólną efektywność działań SEO i pozwala osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Do tego warto zadbać o promowanie treści, np. poprzez swoje profile na portalach społecznościowych.

Podsumowując – tworząc wartościowe treści powinniśmy zapewnić sobie napływ linków zewnętrznych. Właściciele innych stron oczarowani naszą jakością treści powinni cytować nasze słowa i okraszać to linkiem do naszej strony. Niestety, w praktyce wygląda to zdecydowanie inaczej i wiele stron posiłkuje się kupnem linków, co w teorii nie jest metodą pochwalaną przez Google.

Kolejną praktykowaną strategią jest publikowanie gościnnych wpisów w ramach współpracy z innymi twórcami i właścicielami stron. Taka współpraca może polegać np. na publikowaniu linków do partnera w zamian za zamieszczenie odnośnika do swojej strony na witrynie partnera. Należy przy tym pamiętać, by były to linki „follow – w przeciwnym przypadku nie będą one przekazywać link juice. Oprócz tego należy zadbać o regularne usuwanie niedziałających linków i stałe monitorowanie jakości profilu linkowego strony.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności