Wprowadzenie

Filippo - kampania seo

Filippo.pl jest cenionym sklepem obuwniczym, który kładzie nacisk na jakość, wygodę oraz szeroki wybór obuwia w przystępnej cenie. Marka od lat cieszy się zaufaniem klientów i stale poszerza ofertę o najnowsze modele. Oprócz sklepu internetowego, FILIPPO to również sieć 12 salonów obuwniczych rozlokowanych w całej Polsce.

Branża
Moda / obuwie
Widoczność w TOP10
+400%
Wzrost po 12 miesiącach
Ruch organiczny
+305%
Wzrost po 12 miesiącach

Opinia klienta o współpracy

Współpracujemy razem już ponad pół roku, jesteśmy bardzo zadowoleni. Dobry kontakt i profesjonalizm

Przemysław Filipowicz

O kampanii

Współpracę z FILIPPO zaczęliśmy w lutym 2021 roku. Najważniejszym celem kampanii było zwiększenie ruchu non-brand, który w momencie rozpoczęcia kampanii był na praktycznie zerowym poziomie. Kampania zakładała kompleksowe wzmocnienie serwisu, zarówno na listingach produktów, kartach produktowych jak i sekcji poradnikowej.

Cele i założenia

  • Wzrost ruchu organicznego
  • Wsparcie w migracji strony na nowy system CMS
  • Zwiększenie widoczności na stronach sprzedażowych
  • Wzmocnienie rozpoznawalności marki poprzez pozyskanie ruchu organicznego za pomocą bloga

Jak przebiegała współpraca?

I. Wstępne działania

Kampanię tradycyjnie rozpoczęliśmy od poznania celów i oczekiwań klienta, co determinowało nasze działania w pierwszych miesiącach. Początkowo skupiliśmy się na działaniach mogących przynieść szybki i wyraźny efekt na stronach sprzedażowych, a w dalszej kolejności rozpoczęliśmy prace związane z migracją na nowy system CMS oraz uruchomieniem sekcji poradnikowej.

II. Kwestie techniczne i optymalizacyjne

Mając na względzie zbliżającą się migrację, w pierwszym okresie skupiliśmy się na tzw. quick winach, które przy stosunkowo niewielkim koszcie mogły przynieść szybkie wzrosty widoczności. W związku z tym rozpoczęliśmy działania od optymalizacji listingów produktów, uzupełnieniu opisów, eliminacji problemu kanibalizacji słów kluczowych oraz usunięciu drobniejszych problemów technicznych takich jak błędy w linkowaniu wewnętrznym.

III. Migracja

W drugiej połowie 2021 roku towarzyszyliśmy FILIPPO w migracji strony, co rozpoczęło się już praktycznie na początku kampanii, w momencie projektowania makiet. Klient realizował projekt zewnętrznie, więc niezbędne było nasze wsparcie w rozmowach z osobami odpowiedzialnymi za tworzenie nowego serwisu. Stale monitorowaliśmy każdy etap migracji, co zaowocowało brakiem jakichkolwiek spadków widoczności, a po dość krótkim okresie stagnacji powróciliśmy do trendu wzrostowego.

IV. Stałe działania SEO

  • Od początku współpracy prowadzimy regularne działania SEO związane z optymalizacją serwisu pod kątem technicznym i semantycznym oraz link building.
  • Optymalizujemy strony docelowe uwzględniając frazy sprzedażowe cechujące się wysoką intencją zakupową.
  • Tworzymy treści blogowe, które mają za zadanie zarówno zwiększyć rozpoznawalność brandu jak i zwiększyć sprzedaż poprzez ekspozycję produktów w treści artykułów
  • Na bieżąco eliminujemy problemy techniczne oraz optymalizujemy budżet crawlowania, poprzez stały kontakt z działem technicznym odpowiedzialnym za wdrożenia zmian na stronie

Efekty kampanii SEO

Liczba fraz w TOP10 wyników wyszukiwania

10 najważniejszych fraz kluczowych generujących ruch organiczny (porównanie 2021-02 vs 2022-04):

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności