Czym jest Wirtualny spacer Google - Definicja w słowniku SEOWirtualny spacer Google (Google Maps Visual Tour) to funkcjonalność dostępna w ramach usługi Street View w Google. Dzięki niej można dodać do wizytówki nie tylko same zdjęcia przedstawiające lokalizację firmy, lecz także możliwość przejścia przez wnętrze wybranego budynku. Ze strony użytkownika wygląda to podobnie, jak w przypadku spaceru po ulicy z użyciem funkcji Street View, jednak różnicą jest fakt, że całość odbywa się w środku danego obiektu.

Jak dodać wirtualny spacer Google do wizytówki firmy?

Pierwszym krokiem wymaganym do zaimplementowania wirtualnego spaceru jest przygotowanie wizytówki Google Maps. Aby to zrobić, należy utworzyć profil firmy w Google Moja Firma i dodać podstawowe informacje o placówce wraz ze zdjęciami. Następnie trzeba poczekać na akceptację – po przyjęciu przesłanych danych i fotografii placówka firmy może wyświetlać się w Mapach Google. Jest to szczególnie ważna kwestia dla przedsiębiorstw oferujących usługi lub towary lokalnie, które mogą wiele skorzystać na zwiększonej widoczności i ułatwionym dostępie do informacji istotnych z punktu widzenia klientów.

Jeśli firma dysponuje już swoją wizytówką, można przejść do opracowania wirtualnego spaceru. W tym celu niezbędne będzie wykonanie zdjęć zgodnych z wytycznymi Google. W teorii mogą one zostać wykonane przez dowolnego fotografa, jednak warto mieć na uwadze, że Google utrzymuje własną listę rekomendowanych fotografów. Choć nie są oni pracownikami wyszukiwarkowego giganta, można liczyć na pełną zgodność z wytycznymi – status rekomendowanego fotografa jest przyznawany tylko osobom spełniającym szereg ważnych wymogów Google.

Wirtualny spacer Google z rekomendowanym fotografem

Jakie osoby zaliczają się do grona rekomendowanych fotografów? Są to przede wszystkim osoby, które mają na swoim koncie sporo aktywności w ramach usług Google Maps i Google Street View. Najważniejszą kwestią jest wykonanie co najmniej 50 zdjęć sferycznych – to właśnie ten typ fotografii jest stosowany także w ramach wirtualnego spaceru. Do tego fotograf musi dysponować odznaczeniem „Rekomendowany” w Street View. Google utrzymuje wykaz specjalistów dla różnych lokalizacji, dzięki czemu znalezienie właściwej osoby przeważnie nie jest problemem – zwłaszcza w większych miastach.

Korzyści z wirtualnego spaceru Google Street View

Podobnie jak zdjęcia w wizytówce firmy, wirtualny spacer Google Street View służy przede wszystkim jako źródło dodatkowych informacji dla potencjalnych klientów. Dzięki temu rozwiązaniu internauci mogą bez wychodzenia z domu zobaczyć, jak wygląda wnętrze placówki danej firmy i czego mogą się spodziewać po oferowanych usługach. W niektórych branżach tego typu kwestie mają większe znaczenie niż w innych – dotyczy to np. hoteli, salonów kosmetycznych czy restauracji, czyli placówek, które w dużej mierze opierają się na tym, jakie wrażenie wywierają na klientach. W efekcie wprowadzenie wirtualnego spaceru może przełożyć się na większą popularność punktu i wzrost zaufania klientów. Co więcej, jest to także sposób na poprawę swojej pozycji w wynikach wyszukiwania – Google promuje firmy, które dysponują zarówno standardową wizytówką, jak i wirtualnym spacerem.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *