Co to jest Landing Page – Definicja
Landing Page (LP; dosłownie „strona lądowania”), czyli strona docelowa, to istotny element marketingu internetowego. Termin ten jest określeniem na specjalnie zaprojektowaną stronę internetową, stanowiącą pierwszy kontakt użytkownika z daną witryną – jest to zatem strona, na którą internauci trafiają np. po kliknięciu linku promocyjnego, reklamy czy pozycji w wynikach wyszukiwania. Z tego względu LP wymaga szczególnego podejścia zarówno pod względem designu, jak i zawartości strony.
Czym charakteryzuje się Landing Page?
Strony typu LP różnią się od innych przede wszystkim pod względem uproszczonego układu i nacisku na konkretny cel. Są one zazwyczaj projektowane z myślą o jednej, określonej akcji, którą ma wykonać użytkownik – może to być np. zakup produktu czy rejestracja na witrynie. Dlatego w jej treści zwykle nie znajdziemy zbędnych informacji ani elementów rozpraszających uwagę. Do charakterystycznych cech Landing Page należą m.in.:
- jednoznaczne CTA (Call to Action) – każda strona docelowa powinna zawierać jedno główne wezwanie do działania, będące centralnym elementem całego projektu, np. przycisk, formularz lub link;
- minimalizm treści – treść na Landing Page jest zredukowana do minimum, aby skupić uwagę użytkownika na ofercie i wezwaniu do działania;
- ukierunkowanie na konwersję – cała struktura i design LP są opracowane z myślą o maksymalizacji współczynnika konwersji;
- brak nawigacji – przeważnie LP nie zawiera menu nawigacyjnego, które mogłoby odciągnąć uwagę użytkownika od głównego celu strony;
- dedykowany design – w większości przypadków strony docelowe są projektowane pod kątem dostosowania do konkretnej kampanii reklamowej, produktu lub usługi. W efekcie design, grafika i treści są ściśle związane z przekazem marketingowym, który przyciągnął użytkownika na stronę, ale niekoniecznie są jednolite z ogólnym projektem witryny.
Dlaczego warto stosować Landing Page?
Landing Page są nieodłącznym elementem skutecznych kampanii marketingowych. Wynika to z szeregu korzyści oferowanych przez zastosowanie takich stron. Należą do nich m.in. lepsza konwersja, która wynika ze skoncentrowania uwagi użytkownika na jednej akcji. Do tego dochodzi także efektywne wsparcie działań reklamowych – LP pozwalają na precyzyjne dostosowanie treści i oferty do konkretnej grupy odbiorców, co zwiększa skuteczność kampanii zarówno online, jak i offline. Dodatkowo Landing Page mogą posłużyć do segmentowania ruchu w zależności od źródła, np. poprzez przygotowanie osobnej wersji dla komputerów i urządzeń mobilnych.
Jak stworzyć skuteczną stronę docelową?
Przygotowanie strony typu Landing Page, która skutecznie spełni swoje zadanie, wymaga przemyślanej strategii i uwzględnienia kilku istotnych elementów. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na wyraźne CTA – jednoznaczne, widoczne i umieszczone w strategicznych miejscach na stronie. Ponadto oferta powinna być jasna i przekonująca. Równie ważne jest też zachowanie wiarygodności, a także spójny, estetyczny design. Przy tym wszystkim nie można zapominać także o sprawności działania strony – krótki czas ładowania pozwoli znacznie zwiększyć szansę na konwersję.
SAMOSEO
Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.