Google Discover to usługa dostępna dla użytkowników zalogowanych na konto Google. Jej funkcjonalność skupia się na dostarczaniu spersonalizowanych treści (na podstawie aktywności użytkownika w Internecie i aplikacjach) – stron internetowych, filmów, informacji o sporcie, danych pogodowych i nie tylko. Działa to zupełnie inaczej niż klasyczna wyszukiwarka internetowa, w której otrzymujemy wyniki dopasowane do danego zapytania. Google Discover pokazuje głównie treści dopasowane do zainteresowań użytkownika, które wg algorytmu powinny być interesujące dla przeglądającego.

co to jest Google Discover - Definicja w słowniku SEO

Źródło: https://www.blog.google/products/search/introducing-google-discover/

Jak korzystać z Google Discover?

Korzystanie z Google Discover jest bardzo łatwe – aby uzyskać dostęp do spersonalizowanych sugestii, wystarczy po prostu uruchomić aplikację Google i zalogować się na swoje konto. Potrzebne będzie także włączenie zapisywanie danych na temat aktywności w Internecie i aplikacjach, które są wykorzystywane w celu dostosowywania treści.

Jak możemy znaleźć na oficjalnej stronie Google – Karty Discover można znaleźć w kilku miejscach:

  • W aplikacji Google – o czym wspomnieliśmy już wyżej,
  • w przeglądarce na telefonie lub tablecie z Androidem na google.com,
  • na niektórych urządzeniach, przesuwając palcem w prawo na ekranie głównym.

Jakie dane są brane pod uwagę przy dostarczaniu spersonalizowanych treści w Google Discover?

Google Discover to usługa, której działanie opiera się w głównej mierze na analizie danych dotyczących użytkownika. Pod uwagę brane są m.in. historia przeglądania, historia wyszukiwania w Google, lokalizacja i aktywność w innych aplikacjach Google. Informacje są analizowane przez zaawansowane algorytmy, które mają na celu dostarczenie najlepiej dopasowanych treści. Aby dowiedzieć się więcej na temat zbierania danych przez Google lub indywidualnie dostosować preferencje, należy zalogować się na swoje konto, a następnie przejść do ustawień bezpieczeństwa i prywatności.

Czy Google Discover można wyłączyć?

Niektórzy użytkownicy chcą korzystać z samej aplikacji Google, bez funkcji Discover – w takim przypadku można z łatwością wyłączyć wyświetlanie kart Discover. W tym celu należy przejść do ustawień aplikacji, a następnie odnaleźć menu „Discover”. W tym miejscu znajdziemy opcję wyłączenia usługi.

Co zrobić, by strona internetowa wyświetlała się w Google Discover?

Warto pamiętać, że Google Discover to nie tylko ciekawa opcja dla internautów, lecz także kolejna okazja do promowania swojej witryny. Co zrobić, by strona mogła pojawić się w tej usłudze? W większości przypadków nie ma potrzeby wykonywania żadnych dodatkowych czynności – wystarczy zadbać, by strona była przede wszystkim przyjazna dla użytkownika, treści powinny być merytoryczne i odpowiadać na potrzeby czytającego, a sama strona powinna być poprawnie przygotowana pod kątem SEO. Należy jednak mieć na uwadze, że liczba wyświetlanych pozycji jest ograniczona, a treści są dobierane w nieco inny sposób niż w przypadku wyników wyszukiwania. W efekcie nie ma gwarancji, czy dana strona pojawi się w Google Discover – nawet jeśli cieszy się bardzo wysoką pozycją w standardowych wynikach. Do tego warto pamiętać, że zawartość witryny musi być zgodna z polityką Google.

Mierzenie ruchu z Google Discover

Chcąc kontrolować wpływ wyświetlania strony w Google Discover na wyniki działań online, można skorzystać z Google Search Console. W sekcji „Skuteczność” dostępne są dane dotyczące usługi Discover. Informacje, które można znaleźć w tym miejscu, będą przydatne przede wszystkim pod kątem planowania działań marketingowych i czynności z zakresu pozycjonowania strony.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności