Co to jest evergreen content - Definicja w słowniku SEOEvergreen content, czyli dosłownie „wiecznie zielona zawartość”, to szczególny rodzaj treści, który może generować ruch na stronie przez bardzo długi czas od momentu publikacji. Są to m.in. artykuły, poradniki i inne publikacje z różnego rodzaju wskazówkami – tego typu informacje interesują internautów niezależnie od obecnych trendów, a ponadto przez większość czasu nie wymagają aktualizacji. Dzięki temu można liczyć na utrzymanie wysokiej skuteczności content marketingu w długoterminowej perspektywie.

Jak wygląda evergreen content?

Główną kwestią podczas przygotowywania zawartości, którą będzie można uznać za evergreen content, jest wybór odpowiednich fraz kluczowych, a w konsekwencji tematów je uwzględniających. Na samym początku odpadają wszystkie zagadnienia związane z konkretnymi datami, okresami czy wydarzeniami – np. trendy modowe w danym roku. Nieodpowiednie będą również tematy sezonowe, takie jak sugestie prezentów na święta, choć mogą one zapewniać spory ruch w wybranych okresach. Należy także unikać treści, w których aktualne informacje mogą się szybko zmieniać (np. poradników dotyczących szybko rozwijających się obszarów technologii). Zamiast tego warto skupić się na tematach, które pozostają aktualne bez względu na trendy. Będą to m.in. poradniki z obszarów, w których stosunkowo rzadko pojawiają się nowe informacje czy uniwersalne kwestie mogące zainteresować sporą liczbę internautów. Do innych przykładów można zaliczyć:

  • ogólne teksty dotyczące zdrowia, w tym np. odchudzania. Choć tu należy pamiętać o nowinkach medycznych i dietetycznych, które warto aktualizować w treściach,
  • przepisy – zwłaszcza w przypadku prostszych lub tradycyjnych potraw,
  • instrukcje na temat korzystania konkretnych produktów,
  • recenzje,
  • definicje i opracowania naukowe lub encyklopedyczne.

Evergreen content – o czym warto pamiętać?

Jedną z najważniejszych kwestii dotyczących zawartości tego typu jest fakt, że nawet takie treści mogą wymagać okazyjnych aktualizacji. Co jakiś czas warto sprawdzić, czy zawarte informacje nadal są prawdziwe i użyteczne dla internautów. Oprócz tego należy zadbać o poprawne linkowanie i przejrzystą nawigację w obrębie strony – jest to treść, która ma na celu przyciągać różnych użytkowników przez długi czas, co sprawia, że warto zadbać o jak najlepsze wrażenia. Ważną kwestią jest też usuwanie nieaktywnych linków wewnątrz tych treści (zwłaszcza jeśli mówimy o linkach do źródeł zewnętrznych, z których czerpaliśmy wiedzę): aby je szybko zlokalizować, można skorzystać np. ze Screaming Froga, który znajdzie takie linki automatycznie przy okazji skanowania strony. Trzymając się tych zasad, można liczyć na realne, długoterminowe efekty content marketingu.

Jakie korzyści zapewnia evergreen content?

Najważniejszą zaletą zawartości tego typu jest możliwość przyciągnięcia sporej liczby użytkowników na stronę, która ma szansę utrzymać stabilny poziom widoczności przez długi czas – o ile będziemy odpowiednio pielęgnowali taki tekst poprzez cykliczne aktualizacje o nową wiedzę czy pozyskiwali odnośniki zewnętrzne kierujące do naszego tekstu. Jest to również dobry sposób, by budować zaufanie do strony – treści evergreen zazwyczaj odznaczają się wysoką jakością, dzięki czemu wzrasta szansa na pozyskanie linków z innych witryn. Należy jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z wielu elementów kompletnej, efektywnej strategii marketingu online – aby przygotować optymalne treści, warto skontaktować się z agencją pozycjonerską.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności