Opinie o firmach jeszcze bardziej widoczne w Google
Wielu internautów szukając najodpowiedniejszego rozwiązania, poszukuje opinii na temat firm i miejsc w wyszukiwarkach. Od teraz jest to jeszcze prostsze, ponieważ Google kolejny raz postanowiło wprowadzić niewielką zmianę mającą na celu poprawę wygody użytkownika. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nawet Ci użytkownicy, którzy zazwyczaj nie sprawdzają opinii innych klientów, bez dodatkowego wysiłku zobaczą średnią opinię o restauracji bądź firmie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
Skąd zbierane są opinie?
W zależności od wyszukiwanej frazy, opinie mogą być pokazywane z różnych źródeł. W powyższym przykładzie można zauważyć, że w przypadku restauracji, jednym ze źródeł opinii jest oczywiście Facebook ale również Zomato. Google zbiera informacje z zaufanych źródeł tak, aby zapewnić jak najbardziej rzetelne opinie i w tej sytuacji zakładanie firmowych kont „wizytówek” w tego typu serwisach, staje się jeszcze bardziej pożądaną czynnością.
Przykłady serwisów, które mogą być wykorzystane w „Opiniach z internetu”:
- Gastronomia – Facebook, Zomato
- Sklepy – Facebook, Ceneo, Trusted Shops, AleRabat.com, RetalMeNot.pl
- Atrakcje turystyczne – polskieszlaki.pl, dzieckowpodrozy.pl
Oprócz powyższych stron, dość często spotykane są również opinie z lokalnych serwisów.
Co ciekawe i warte odnotowania – serwisy prezentowane w „Opiniach z internetu” dla tego samego sklepu, mogą różnić się w zależności od wpisanego hasła. Jeśli wpiszemy samą nazwę sklepu możemy otrzymać opinie z innych serwisów niż w przypadku wpisania nazwy sklepu razem ze słowem „sklep”.
W obliczu tych zmian, warto utworzyć konta w różnych serwisach zbierających opinie użytkowników i zatroszczyć się o jak najlepszą średnią ocen. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy stało się jeszcze bardziej potrzebne do przyciągnięcia uwagi Klienta.
Tomasz Mielewczyk
Początkowo webmaster, który z biegiem czasu przeszedł na SEO-wą stronę mocy. Prowadził projekty SEO m.in. dla Wirtualnej Polski, BZWBK, UPC, iSpot, Santander Consumer Banku, Lexusa, Ergo Hestii, Generali czy Netii.
-
-
Szkoda, że często te opinie nie są wiarygodnie, podobnie jak na FB. I dlatego czasami warto je usunąć, natomiast w przypadku Google jeszcze nie pojawiła się taka możliwość 🙂 Zapraszam na blog o Copywritingu http://blog.copywriterexpert.pl
Interesujący artykuł, który jeszcze bardziej poszerzył moją świadomość na temat SEO lojalnym. Polecam również artykuł o podobnej tematyce http://semsolutions.pl/pozycjonowanie-lokalne/.