Zakupy w Google? Dlaczego nie!
Zakupy Google to usługa mająca na celu poprawę komunikacji na linii internauta – sprzedawca. Od niedawna, zakładka ta dostępna jest także w polskiej wersji Google dla zapytań produktowych.
Jak to wygląda w praktyce? Wpisując w wyszukiwarkę interesujący Cię produkt, mamy możliwość przejścia do strony zakupów Google:
Po przejściu do Zakupów, znajdziemy się w specjalnie przygotowanym serwisie, gromadzącym oferty z kampanii produktowych (PLA). Całość wyglądem i funkcjonalnościami (filtrowanie wyników itp.) przypomina standardowy sklep internetowy, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić.
Jeśli jesteś sprzedawcą i chciałbyś przedstawiać swoje produkty w ofercie Zakupów Google, możesz wejść na https://www.google.pl/intl/pl_pl/ads/shopping/ i skorzystać z możliwości promowania swoich produktów. Jeśli zdecydujesz się na ten ruch, oprócz widoczności we wspomnianym serwisie, Twoja oferta pojawi się również w dostępnych od dłuższego czasu boxach reklamowych w wynikach wyszukiwania.
Wprowadzenie zakładki zakupów to wyraźny ukłon w stronę użytkowników wyszukiwarki, którzy w sprawny sposób będą mogli przeglądać wiele ofert. Korzyści oczywiście odniosą także sprzedawcy, którzy z pewnością będą starali się wykorzystać kolejną opcję promocji swoich produktów, wzbogacając wachlarz działań SEM.
Tomasz Mielewczyk
Początkowo webmaster, który z biegiem czasu przeszedł na SEO-wą stronę mocy. Prowadził projekty SEO m.in. dla Wirtualnej Polski, BZWBK, UPC, iSpot, Santander Consumer Banku, Lexusa, Ergo Hestii, Generali czy Netii.