Kilka dni temu, na stronie Google Small Business poinformowano, że narzędzie do testowania szybkości i wydajności witryn mobilnych zostało zaktualizowane. Podążając za ideą poprawy wygody użytkowników, oddano w ręce właścicieli stron narzędzie, które ma wskazać kilka podstawowych statystyk oraz wskazówek ich poprawy.

Jak na Google przystało, narzędzie jest bardzo proste i przejrzyste. Dzięki krótkiej analizie strony, dostaniesz informacje dotyczące:

  • szybkości ładowania witryny na urządzeniach mobilnych
  • szacowanej liczby utraconych odwiedzin (ze względu na szybkość ładowania),
  • porównania względem konkurencji
  • wskazówek poprawy

Jak to wygląda w praktyce?

Odwiedź stronę https://testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb (brak polskiej wersji językowej) i wpisz adres witryny.

Następnie poczekaj na przeprowadzenie wszystkich niezbędnych testów i sprawdź wyniki osiągane przez Twoją stronę. Sekcja z podsumowaniem składa się z trzech części, w skład której wchodzi:

Google test strony mobilnej

1. Krótkie podsumowanie

Podsumowanie przedstawia czas ładowania strony na urządzeniach mobilnych oraz szacunkowy procent utraconych użytkowników, ze względu na zbyt długi czas oczekiwania.

2. Porównanie na tle konkurencji

Porównanie z konkurencją powstało na bazie wewnętrznej analizy obejmującej ponad 5 milionów stron internetowych. Witryna samoseo.pl została zakwalifikowana do branży “Internet & Telecom industry”, gdzie 30% najszybszych witryn oznaczono na wykresie jako “Top Performers”. Jak widać – jest jeszcze nad czym pracować.

Porównanie strony mobilnej z konkurencją

3. Możliwość poprawy

Ostatnia sekcja to podsumowanie dotyczące możliwości poprawy i wpływu jaki mogą mieć na liczbę Twoich użytkowników. Klikając w “See Top fixes” dowiesz się o kluczowych aspektach wpływających na wolniejsze ładowanie analizowanej strony.

Jak przyspieszyć ładowanie strony mobilnej

4. Porównanie na tle konkurencji

Porównanie z konkurencją powstało na bazie wewnętrznej analizy obejmującej ponad 5 milionów stron internetowych. Witryna samoseo.pl została zakwalifikowana do branży “Internet & Telecom industry”, gdzie 30% najszybszych witryn oznaczono na wykresie jako “Top Performers”. Jak widać – jest jeszcze nad czym pracować.

Jak poprawić szybkość ładowania strony

Istnieje również możliwość wysłania raportu na wskazany adres e-mail, lecz w tym przypadku równocześnie wyrażasz zgodę na wysyłanie przez pracowników Google innych wiadomości, nie zawsze powiązanych z powyższym raportem.

Aktualizacja: raport dotarł po niecałej godzinie i przedstawia więcej wskazówek dotyczących usprawnienia działania strony. Poniżej zrzut ekranu prezentujący kilka pierwszych sugestii.

Raport sam w sobie jest bardzo czytelny i powinien dać cenne wskazówki dla osób chcących poprawić funkcjonowanie swoich witryn. Szybkość ładowania jest niezmiernie ważna, a według danych przytaczanych przez Google – aż 50% użytkowników oczekuje, że strona załaduje się w mniej niż 2 sekundy!

wskazówki poprawy szybkości strony
Tomasz Mielewczyk
Autor wpisu

Tomasz Mielewczyk

Początkowo webmaster, który z biegiem czasu przeszedł na SEO-wą stronę mocy. Prowadził projekty SEO m.in. dla Wirtualnej Polski, BZWBK, UPC, iSpot, Santander Consumer Banku, Lexusa, Ergo Hestii, Generali czy Netii.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności