Czym są Presell Pages (precle) - Definicja w słowniku SEOW SEO termin Presell pages ( tzw. „precel”) odnosi się do stron z treściami niskiej jakości, które służą głównie jako miejsce do publikowania linków. Nie jest to jednak w pełni poprawna definicja.

Presell pages (dosłownie „strony przedsprzedażowe”) – to strony, które z założenia mają stanowić pewnego rodzaju pomost pomiędzy reklamą lub linkiem a stroną docelową. Najważniejszym celem pełnoprawnych presell pages jest promowanie podlinkowanej strony oraz przygotowanie potencjalnych klientów do transakcji.

Presell pages – rola stron przedsprzedażowych w SEO

Strony przedsprzedażowe to szczególna kategoria stron, których rola skupia się głównie na jednym zadaniu: zwiększaniu sprzedaży przez przygotowywanie potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą i wykonania transakcji. Pod tym względem są one podobne do Landing Pages, jednak zawartość LP nie zawsze jest związana z ofertą, podczas gdy presell pages są przygotowane wyłącznie w celu promowania asortymentu. Ich podstawową rolą jest dostarczenie użytkownikowi większej ilości informacji o produkcie. Dzięki temu osoby, które trafiają na stronę, ale nie są jeszcze zdecydowane do do zakupu, mogą lepiej zapoznać się z ofertą, co jednocześnie zwiększa ich zainteresowanie ewentualnym dokonaniem transakcji.

Presell pages a precle

Oprócz terminu „presell pages” często można spotkać się także ze słowem „precle”, które pochodzi od uproszczonej wymowy pierwszego członu nazwy stron tej kategorii. Jego znaczenie jest jednak często nieco inne i odnosi się do treści niskiej jakości, które służą wyłącznie jako miejsce do zamieszczania linków. Tego typu zawartość była skuteczną i popularną metodą w okresie, gdy algorytmy pozycjonowania były znacznie mniej rozwinięte. Już od dłuższego czasu jednak Google zwraca uwagę przede wszystkim na jakość treści, przez co rola „precli” stopniowo stawała się coraz mniej istotna.

Z tego względu zarówno opisy produktów i kategorii, jak i wpisy na blogach czy inne elementy zawartości witryny – w tym właśnie LP i presell pages – muszą skupiać się na dostarczaniu wartości dla czytelnika. Dzięki temu będą one lepiej oceniane przez Google niż podstrony, które są przesadnie nasycone frazami kluczowymi i przepełnione odnośnikami. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by połączyć przeznaczenie strony typu presell pages z wysokim standardem treści – co więcej, przy takim podejściu można liczyć na znacznie lepsze efekty dodania takiej zawartości do witryny.

Presell pages a SEO

Podczas tworzenia presell pages należy kierować się standardowymi wytycznymi dotyczącymi tekstów SEO. Oznacza to, że treści tego typu muszą przede wszystkim odpowiadać na potrzeby użytkownika i zawierać wartościową, informacyjną treść. Równie ważna jest poprawna struktura strony, zwłaszcza w odniesieniu do poprawnego stosowania elementów HTML takich jak nagłówki. Nie można przy tym zapomnieć o linkowaniu – odpowiednio rozmieszczone linki, dopasowane do kontekstu i tematyki strony, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie. Należy jednak unikać „spamowania” frazami kluczowymi i linkami, ponieważ takie działania mogą przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności