Co to jest współczynnik konwersji - definicja w słowniku SEOWspółczynnik konwersji to jedna z najważniejszych wartości do mierzenia skuteczności kampanii marketingowej. Jest to wskaźnik liczby użytkowników, którzy wykonali określone zadanie (konwersję) po zobaczeniu treści (np. zakup produktu, wypełnienie formularza kontaktowego itd.) w stosunku do wszystkich odwiedzających. Jest przedstawiony procentowo, a im wyższy, tym reklamę można uznać za skuteczniejszą.

Według bardziej formalnych definicji konwersję traktuje się jako zamianę użytkownika z „pasywnego” w „aktywnego”, czyli takiego, który nie jest już jedynie odbiorcą treści marketingowych, a osobą realnie korzystającą z propozycji firmy.

Jak wylicza się współczynnik konwersji?

Odpowiedź na to pytanie również wiąże się w dużej mierze z charakterystyką wykonywanych działań marketingowych. Zawsze jednak jest to wyliczenie oparte na podzieleniu liczby konwersji przez liczbę sytuacji, w których mogła nastąpić konwersja – np. wyświetleń reklamy. Powyższe przykłady można zestawić kolejno z:

Warto zaznaczyć, że jest to wartość, której w zdecydowanej większości przypadków nie musimy liczyć samodzielnie, o ile posiadamy prawidłowo skonfigurowane narzędzia analityczne. Jeśli chcemy dowiedzieć się, jak skuteczne są działania w ramach pozycjonowania lub reklam Google, wystarczy zalogować się do panelu Google Analytics, który oblicza współczynnik konwersji w poniższy sposób:

liczba zrealizowanego celu / sesje*100%

Jaki współczynnik konwersji można uznać za dobry?

Oczekiwania dotyczące współczynnika konwersji powinny być dostosowane przede wszystkim do rodzaju działań marketingowych i branży. Niektóre kanały naturalnie wiążą się z mniejszą efektywnością niż inne – przykładowo reklamy tekstowe są zwykle mniej angażujące niż treści wideo, przez co konwersja jest mniej prawdopodobna. Najczęściej jednak uznaje się, że wartości w zakresie od 2% do 5% już można uznać za dość dobre, niezależnie od branży. Szacuje się, że ok. 10% kampanii osiąga wyniki powyżej 10%, z kolei ok. 25% firm może pochwalić się rezultatami przekraczającymi 5%.

W kontekście pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych optymalna wartość współczynnika konwersji zależy w sporym stopniu od słów kluczowych, na których próbujemy zebrać ruch od internautów. Popularne frazy wiążą się ze znacznie większą konkurencją, przez co już wynik w zakresie 2–3% może być bardzo zadowalający. Jeśli jednak pozycjonujemy się na tzw. long-taile, należy celować już w rezultaty powyżej 10%.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności