Co to jest Link Baiting - definicja w słowniku SEOLink baiting („przynęta na linki”) to metoda pozyskiwania naturalnych linków zewnętrznych do swojej strony, skupiająca się na przygotowywaniu wartościowej zawartości, która sama w sobie skutecznie skłania innych internautów do odwiedzenia witryny lub do dodania odnośnika.

Na czym polega link baiting?

Głównym celem link baitingu jest zbudowanie zainteresowania treścią na stronie. Można go osiągnąć na różne sposoby – mowa przede wszystkim o tworzeniu wartościowych artykułów, przygotowywaniu atrakcyjnych infografik, dodawaniu filmów do treści i innych technikach, dzięki którym użytkownicy będą skłonni spędzać więcej czasu na danej witrynie. To z kolei prowadzi do wzrostu widoczności i popularności witryny, a także pozwala skuteczniej pozyskiwać linki zewnętrzne. Dzięki temu można liczyć na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania, większy ruch na stronie i szereg innych korzyści.

Jak skutecznie korzystać z link baitingu?

Link baiting może przybierać wiele form – wszystkie z nich łączy nacisk na jakość treści i realne zainteresowanie użytkowników zawartością. Najczęściej działania tego typu są realizowane w postaci specjalistycznych artykułów i poradników. Popularną opcją są również bardziej graficzne treści – w tym infografiki czy filmy. Dobrym pomysłem może być także publikowanie wywiadów z ekspertami w danej dziedzinie, organizowanie konkursów czy też przygotowywanie treści interaktywnych. Wszystkie z tych rodzajów zawartości są w stanie skutecznie przyciągnąć internautów i sprawić, że pozostaną oni na stronie na dłużej, a tym samym będą budować zaufanie do strony. Takie działania przekładają się także na większe zainteresowanie ze strony innych portali, które będą dzięki temu naturalnie linkować do danej witryny.

Jak promować swój linkbait?

Opublikowanie wartościowej treści to jedno, natomiast sukces możemy ogłosić w momencie, w którym ktoś te treści dostrzeże i zechce je promować u siebie na stronie. Pierwszym krokiem jest nadanie życia takim treściom i pokazanie ich szerszemu gronu. Jak to zrobić? Poniżej prezentujemy kilka przykładów:

  • Idealnie w takiej sytuacji sprawdzają się social media i branżowe grupy dyskusyjne. Wrzucając taki materiał na grupę na FaceBooku czy LinedIn, dajemy sobie szansę na uzyskanie znacznych zasięgów. To pierwszy krok, który możemy zrobić bezkosztowo i powinien być podstawą większości tego typu akcji,
  • Jeśli efekty nas nie zadowalają – możemy pójść krok dalej i zacząć promować swój post za pomocą płatnych reklam. Ustawiając odpowiednią grupę docelową jesteś w stanie osiągnąć znaczne zasięgi,
  • Nawiąż współpracę z branżowymi influencerami, którzy mogą znacząco podkręcić zainteresowanie Twoim wpisem,
  • Stwórz listę kontaktów do redaktorów znanych portali tematycznych, którzy mogą być zainteresowani wykorzystaniem Twoich treści.

O czym pamiętać przy wdrażaniu strategii link baitingu?

Należy mieć na uwadze, że podstawą skutecznego link baitingu jest dbanie o wysoką jakość treści na stronie. Zawartość musi być realnie wartościowa i użyteczna dla internautów, a także odpowiadać na ich zapytania i potrzeby. Takie działania w dużej mierze zgrywają się z obecnymi wytycznymi Google, które skupiają się właśnie na jakości – dzięki temu link baiting sprawdzi się jako podstawa efektywnej, długofalowej strategii marketingu online.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *