Co to jest Meta Title Tag - Definicja w słowniku SEOTitle tag to jeden ze znaczników HTML, który jest ważnym czynnikiem rankingowym. Stanowi tytuł podstrony, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania oraz na pasku karty przeglądarki internetowej (choć w przypadku wyników wyszukiwania, Google czasami może prezentować inną treść, o ile uzna, że jego wybór jest dokładniejszy). Stanowi on jeden z kluczowych elementów optymalizacji serwisu pod kątem fraz kluczowych. Wpływa zarówno na pozycję podstrony w wynikach wyszukiwania, jak i na współczynnik CTR. W serwisie internetowym tagi title powinny być tworzone według określonych reguł, tak aby zachować ich odpowiednią strukturę oraz integralność.

Na każdej podstronie witryny powinien znajdować się tylko jeden tag title, informujący o zawartości danej podstrony oraz zawierający frazy przypisane do danej podstrony docelowej. Tagi title powinny być unikalne w obrębie całego serwisu.

Czy „meta title” to prawidłowy zapis?

Warto podkreślić, że określenie „meta title” nie jest do końca prawidłowe, ponieważ <title> nie należy do grupy znaczników określanych mianem meta tagów. Standardowo znaczniki meta są umieszczane według tagu <meta> – w ten sposób jest skonstruowany m.in. opis meta, czyli krótka treść wyświetlana pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania. Tag title nie jest jednak definiowany według tagu <meta> – jego zawartość umieszcza się wewnątrz osobnego znacznika <title>. Jest on wykorzystywany również przez przeglądarki internetowe do określenia treści, która ma wyświetlać się jako tytuł karty lub okna z otwartą stroną. Mimo tego w świecie SEO szeroko przyjął się niezupełnie poprawny termin „meta title”, który często idzie w parze z „meta description”.

Gdzie znajduje się tag title?

Tytuł strony jest określany w znaczniku <title>. Ten z kolei znajduje się w sekcji <head> dokumentu HTML, czyli w obszarze opisującym szereg podstawowych informacji o stronie – w tym także tagi meta. Co ważne, poprawny układ pliku HTML wymaga zdefiniowania dokładnie jednego tagu „title” w sekcji „head”.

Długość tagu title

Długość meta title powinna być dostosowana przede wszystkim do liczby znaków wyświetlanych w wynikach wyszukiwania. W przypadku Google jest to 50–60 znaków ze spacjami (max. 600 pikseli). Treść powyżej tej liczby będzie ignorowana przez wyszukiwarkę, a dodatkowo sprawi, że wpis strony będzie prezentować się mniej atrakcyjnie dla użytkowników – z tego względu warto trzymać się limitu 50–60 znaków.

Przykład tagu title na podstawie zapytania "SAMOSEO" w wynikach wyszukiwania Google

Rys. Tag title w wynikach wyszukiwania Google

Zawartość z kolei powinna odnosić się do tematyki strony, skupiając się na jak najdokładniejszym przekazaniu przeznaczenia danej witryny. Warto umieścić tutaj słowa kluczowe, ale należy także pamiętać o zachowaniu umiaru – nadmierne zagęszczenie fraz może być potraktowane jako tzw. Black Hat SEO. Do tego warto pamiętać, że każda podstrona powinna mieć osobny, unikatowy tytuł.

Nie tylko Title tag – gdzie Google szuka tytułów stron?

Choć przez długi czas znacznik <title> był jedynym źródłem tytułów stron w wynikach wyszukiwania, obecnie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. W 2021 roku Google wprowadziło szereg poprawek do algorytmów wyszukiwarki, przez które tytuł witryny nie zawsze jest już tożsamy z zawartością tagu <title>. Tytuł może być odczytany m.in. z nagłówka H1, a także z innych elementów, które dominują wizualnie na stronie. Ma to znaczenie przede wszystkim w przypadku witryn o nietypowym, dynamicznym designie. W większości przypadków jednak wciąż największe znaczenie będzie mieć zawartość znacznika <title>.

Redakcja SAMOSEO
Autor wpisu

SAMOSEO

Tekst został opracowany przez ekspertów SEO. Nasz zespół tworzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu. Prowadzimy efektywne kampanie dla klientów z różnych branż, m.in. IT, finansowej, motoryzacyjnej, turystycznej, wnętrzarskiej, budowlanej, modowej czy kosmetycznej. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawowe pojęcia z zakresu optymalizacji stron internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i zbudować przewagę konkurencyjną w biznesie. Chcesz nas lepiej poznać? Zapraszamy do zakładki O nas.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności