Przez kilkanaście lat sprawnego funkcjonowania branży marketingu internetowego utarło się przekonanie, że przy pozycjonowaniu stron najważniejsza jest treść. Content is king – jak mawiał swego czasu Bill Gates. Trudno się z tym zdaniem nie zgodzić, jednak w przypadku chęci uzyskania niezwykle skutecznego SEO warto zwrócić uwagę również na jeden aspekt. Doświadczeni eksperci podkreślają zasadność inwestowania w tylko pozytywne wrażenia użytkownika (UX) i odpowiednią interakcję na linii oprogramowanie – internauta (UI). Jeśli skupisz się na jakościowym budowaniu linków i zaspokajaniu podstawowych potrzeb wirtualnych Klientów, Twój marketing internetowy bezpośrednio przełoży się na maksymalizację zysków z tytułu prowadzenia własnej działalności!

Jak należy rozumieć terminy UX, UI oraz SEO? Oto słowniczek podstawowych pojęć

Błyskawicznie rosnący poziom konkurencji praktycznie w każdej branży i stale zmieniające się oczekiwania Twoich potencjalnych partnerów biznesowych sprawiają, że ciężko sobie wyobrazić skuteczne prowadzenie biznesu bez odpowiednich działań reklamowych. Współczesny marketing przechodzi prawdziwą rewolucję. Na czele peletonu pościgowego za mnożeniem dotychczasowych zysków znalazło się pozycjonowanie stron internetowych. SEO to nic innego jak optymalizacja prowadzonego przez Ciebie portalu firmowego pod konkretne wytyczne wyszukiwarki. Niezwykle ważną częścią każdego pozycjonowania jest budowanie linków wewnętrznych i zewnętrznych czy także pierwszorzędnej klasy content marketing. Nie można zapominać, że na skuteczność dobrego SEO wpływają również aspekty, takie jak user interface (UI) oraz user experience (UX). Tylko pozytywne odczucia internauty podczas przeglądania Twojego serwisu sprawiają, że zwiększasz szansę na dokonanie pełnej konwersji. Profesjonalnie budowany UX stanowi dzisiaj kompleksową analizę zachowań użytkowników sieci czy maksymalne uproszczenie nawigacji po menu głównym i kluczowych podstronach portalu. UI natomiast, w największym skrócie, to wszystkie elementy oprogramowania, które umożliwiają interakcję z wirtualnym Klientem. Jeśli umiejętnie połączysz ze sobą SEO, UX i UI – możesz liczyć na naprawdę zadowalające efekty marketingu online!

SEO, UX i UI – trójca stojąca na straży skutecznych kampanii marketingu sieciowego

Wspomnieć, że czynniki user experience oraz user interface są integralną częścią praktycznie każdego profesjonalnego pozycjonowania, to jak nie powiedzieć nic. Przecież im dłużej Klient przebywa na prowadzonej przez Ciebie stronie internetowej, tym większa szansa, że nie opuści serwisu bez wypełnionego po brzegi koszyka zakupowego. SEO bezpośrednio wpływa na UX/UI oraz odwrotnie – user experience i user interface mają swoje odbicie w pozycjach zajmowanych w rankingu tworzonym przez Google. Na nic Ci angażująca treść i profil linków prowadzących do domeny, jeśli sama strona nie zachęca internauty do nawigacji po kluczowych zakamarkach. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że każdy portal powinien być maksymalnie użyteczny, czytelny oraz pozbawiony wszelkiego rodzaju błędów. Nawet najdrobniejsze potknięcie w kwestii UX i UI może spowodować rychłe opuszczenie strony i sprawdzenie oferty najgroźniejszych konkurentów. SEO, user experience i user interface stanowią dziś elementy wzajemnie uzupełniające się, które uważane są przez specjalistów za absolutną podstawę promowania marki w internecie!

Związek pomiędzy UX/UI a SEO w pigułce:

  • Czynniki UX/UI odpowiadają na najważniejsze potrzeby użytkowników sieci
  • Dobrze funkcjonująca strona firmowa zachęca do sprawdzenia szczegółów oferty firmy
  • Zmniejszenie współczynniku odrzuceń podczas zakupów
  • Profesjonalne UX/UI bezpośrednio wpływa na wydłużenie czasu spędzonego na stronie
  • Atrakcyjna strona internetowa zachęca do ponownego jej odwiedzenia

Pozytywne doświadczenia Klientów budują wydajność SEO. Oto kluczowe poprawki, które zwiększą ranking Google dla Twojej firmy

Skoro już wiesz, że do skutecznego pozycjonowania stron internetowych niezbędne jest dbanie o profesjonalnie UX oraz UI, czas przedstawić listę najważniejszych poprawek, które pomogą Ci dotrzeć do wymarzonych pozycji na poszczególne słowa kluczowe. Doświadczenia użytkowników wpływają bowiem na wydajność całego procesu SEO, a jednym z najważniejszych aspektów jest szybkość strony internetowej.

Warto zacząć od tego, jak Twoja witryna wygląda w wynikach wyszukiwania. Dobrze wykonany tytuł meta, jak i opis meta mogą wpłynąc że to włąsnie na Twoją stronę przejdzie użytkownik. Dlatego upewnij się, że napisałeś swój meta tytuł i opis w odpowiedni sposób, w tym oczywiście zawierając główne słowo kluczowe. Spraw, aby był atrakcyjny i intrygujący, dając użytkownikom powód do wejścia na twoją stronę.

Przykład tytułu naszego wpisu – „Dlaczego UX oraz UI są kluczowe dla SEO?…”

Tytuł jest intrygujący, uzytkownik jest ciekawy odpowiedzi na pytanie oraz treści i przewiduje praktyczną korzyść, jaką otrzyma po przeczytaniu.

Co ciekawe, współczynnik PageSpeed to jeden z wielu bodźców dla algorytmów Google przy ustalaniu dokładnego rankingu. Nic dziwnego, przecież chyba nikt nie lubi wyczekiwać w nieskończoność na załadowanie się podstawowych informacji. Jeżeli Twoja strona będzie działała w mgnieniu oka, z całą pewnością zadowolisz nie tylko internautę, ale także algorytm wyszukiwarki Google. Jak ograniczyć ryzyko spowolnienia portalu firmowego? Na etapie projektowania bądź edycji kodu strony zwróć uwagę na optymalizację obrazów oraz pozostałych pilików graficznych. Ważne jest również zminimalizowanie kodu HTML, CCS czy Java Script. Aktualny poziom szybkości ładowania się portalu sprawdzisz na specjalnym narzędziu Google.  PageSpeed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/) jak na tacy podaje elementy, nad którymi koniecznie musisz popracować!

Responsywna strona internetowa to podstawa w 2021.Im więcej osób decyduje się na korzystanie z telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów, tym bardziej konieczne staje się posiadanie responsywnej strony internetowej, która zapewnia użytkownikom możliwość wyszukiwania potrzebnych informacji na dowolnych urządzeniach.

Umieszczanie Call-to-action na stronie to jeden z elementów którego oczekuje użytkownik. Chwytliwe CTA może w wielu procentach zwiększyć konwersje na stronie.
Ponadto wezwania do działania pomagają odwiedzającym znaleźć to, czego potrzebują przez co zwiększamy szanse na udzielenie odpowiedzi z jaką trafili na stronę, a co za tym idzie zwiekszyc pozytywne doświadczanie na stronie. Stojącym na bardzo wysokim poziomie UX możesz popisać się również w przypadku różnego rodzaju treści umieszczanych na stronie. Warto podkreślić, że sam algorytm Google bardzo ceni sobie pierwszorzędnej klasy content. Podobnie będzie w przypadku użytkowników sieci. Artykuł publikowany na łamach Twojego portalu powinien być przede wszystkim ciekawy. Musi rozwiązać każdy ewentualny problem potencjalnego Klienta. Na swoje 5 minut zasługuje także formatowanie contentu. Mądrze umieszczone, wyszczególnione nagłówki H1 oraz H2, a także podkreślenie tych najbardziej istotnych aspektów w treści stanowi klucz do serca internauty i podstawę dobrego UX.

Czy wiesz, że zdecydowana większość przedsiębiorców na etapie tworzenia portalu firmowego skupia swoją uwagę przede wszystkim na stronie głównej, całkowicie zapominając o kluczowych dla potencjalnego Klienta zakładkach? Czy wiedziałeś również, że takie zachowanie to niezwykle popularny błąd, wpływający na obniżenie jakości UX? Chcąc zaspokajać oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników zoptymalizuj dosłownie całą stronę zgodnie ze sztuką UX/UI. Wówczas możesz mieć pewność, że internauta spędzi na prowadzonym przez Ciebie adresie odpowiednią ilość czasu, znajdzie najpotrzebniejsze informacje oraz przejdzie do konwersji.

Strategia SEO uwzględniająca UX/UI otworzy przed Tobą drzwi do biznesowego raju

Niezależnie od tego, czy prowadzisz skromny sklep odzieżowy czy dużą firmę logistyczną, która obsługuje partnerów biznesowych z całej Europy… Odpowiednio ułożona strategia marketingowa bezpośrednio przełoży się na maksymalizację zysków i poprawę wizerunku marki w sieci. Większe pieniądze zawsze powiązane są z większym zainteresowaniem, generowanym przez użytkowników internetu. Dbając nie tylko o SEO, ale również o UX/UI stwarzasz sobie szansę na pozyskiwanie nowych Klientów. A taki właśnie jest cel Twojego przedsiębiorstwa, prawda?

Wpis gościnny przygotowany przez firmę AFTERWEB

Tomasz Mielewczyk
Autor wpisu

Tomasz Mielewczyk

Początkowo webmaster, który z biegiem czasu przeszedł na SEO-wą stronę mocy. Prowadził projekty SEO m.in. dla Wirtualnej Polski, BZWBK, UPC, iSpot, Santander Consumer Banku, Lexusa, Ergo Hestii, Generali czy Netii.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności