5 najlepszych strategii linkowania dla stron e-commerce

Linkami zwrotnymi nazywane są wszystkie odnośniki, które odsyłają użytkowników do Twojej witryny oraz bezpośrednio z niej do innych witryn. Od początku historii Internetu linki zwrotne stanowiły kręgosłup rankingów wyszukiwarek. Od tego czasu wyszukiwarki i sam Internet wielokrotnie zmieniały swoją postać, lecz linki zwrotne nadal stanowią podstawę przy pozycjonowaniu każdej strony. 

Solidna strategia linkowania jest szczególnie istotna w przypadku witryn e-commerce. Poprawnie zoptymalizowana strategia linkowania pozwala wygenerować wartościowe dane analityczne, które przekładają się  na uzyskanie bezcennych informacji o źródłach ruchu organicznego oraz ich przełożeniu na konwersję. 

Strategie linków zwrotnych dla witryn e-commerce

Pozycjonowanie witryny e-commerce znacząco różni się od zwyczajnego bloga. Znacznie trudniej pozyskać dla nich nowe, wartościowe linki. Specjalnie na Wasz użytek przedstawiamy pięć solidnych kroków, które pomogą w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach. 

  1. Atrakcyjna strona internetowa to absolutna podstawa

Wrażenia i wygoda użytkownika są jednym z najważniejszych czynników, jakimi powinno się kierować przy tworzeniu strony internetowej. Stworzenie estetycznej witryny wymaga czasu, jednak nie jest tak wymagające jak planowanie strategii linkowania. Tutaj przyda się pomoc profesjonalistów.

Linkowanie witryn e-commerce jest specyficzne i zdecydowanie nie można zignorować kilku ważnych sposobów budowania profilu linków. 

Link Building za pomocą recenzji

Do pierwszej metody budowania linków można podchodzić na kilka sposobów. Najczęstszym jest utworzenie formularza oceny produktu, gdzie klienci mogą wyrazić swoją opinię i udostępnić ją na swojej stronie.

Łatwym sposobem na pozyskiwanie linków zwrotnych jest umieszczanie przycisków Share w artykułach na blogu, które zachęcają do podlinkowania publikacji w social media lub na blogu użytkownika. Dodanie odpowiedniej funkcjonalności zajmuje jedynie kilka minut, a możesz uzyskać wiele wartościowych odnośników ze stron internetowych oraz generujących bezpośredni ruch postów z social media. 

Linki na landing page

Twoja strona docelowa jest najlepszym narzędziem do konwersji. Niezależnie od tego, czy prowadzisz kampanie reklamowe, czy generujesz ruch poprzez linki zwrotne, strona docelowa o wysokiej konwersji jest koniecznością.

Linkowanie wewnętrzne

Wewnętrzne linki pozwalają połączyć podstrony w obrębie jednej domeny. Poprawne linkowanie wewnętrzne może poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo zwiększa czas utrzymania użytkownika w obrębie witryny, co może zwiększyć konwersję sprzedażową.

Pamiętajcie, żeby przy tworzeniu nowych wpisów podlinkować starsze, powiązane tematycznie posty. Najlepiej przy użyciu wyselekcjonowanych dla konkretnych podstron anchorów. 

Domeny wygasłe

Warto wykorzystać dostępne narzędzia do wyszukiwania wygasłych domen, które są powiązane tematycznie z prowadzonym przez Ciebie biznesem. Można wykorzystać je do stworzenia typowego one-page’a z linkiem prowadzącym do własnej domeny. Szczególnie interesujące mogą okazać się domeny z dłuższą historią, które wygasły po zamknięciu konkurencyjnej firmy. 

Przywracanie uszkodzonych linków

Metoda prowadzi do zwiększenia ruchu nawet o 110%. Uszkodzony link to innymi słowy odnośnik, który z kilku powodów może nie działać np. niepoprawny adres URL lub usunięcie docelowej strony internetowej. Zbyt wiele uszkodzonych linków może prowadzić do obniżenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. 

W niektórych przypadkach warto skontaktować się z właścicielami witryny i poprosić o naprawienie linka prowadzącego do naszej domeny. Może to okazać się niemożliwe, gdy strona została usunięta. 

Narzędzia takie jak AHREFS mogą wyłapywać historyczne linki z nieistniejących już stron, lecz wtedy nie ma się czym przejmować, bo prawdopodobnie Google nie bierze ich od dawna pod uwagę. Dla pewności można jeszcze skorzystać z opcji Disavow w Google Search Console, to da nam pewność “odcięcia” się od broken linków. 

  1. Optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe przy użyciu słów kluczowych z długim ogonem

Obecnie w obiegu jest 65 milionów urządzeń głosowych, to dwukrotnie więcej niż 33 miliony z poprzedniego roku.To jasno wskazuje, że potrzeba lepszej optymalizacji głosowej, która stale zwiększa grono swoich wiernych użytkowników. Implikacje tych liczb są dość szerokie.

Implikacje tych danych są szerokie, więc można wyciągać daleko idące wnioski. Jednak najważniejszym z nich jest fakt, że “wpisywane” słowa kluczowe są teraz znacznie dłuższe i przybierają formę naturalnych zdań. Stwarza to możliwość użycia słów kluczowych long tail całkowicie nowego rodzaju. 

  1. Publikowanie linków zwrotnych przez użytkowników w dużych witrynach

Dobrym sposobem na pozyskiwanie wartościowych odnośników jest współpraca z dużym portalem branżowym, który będzie publikował linki do naszej witryny. 

Współpraca odbywa się na obustronnych korzyściach, gdyż wydawca otrzymuje wysokiej jakości treść, która angażuje jego czytelników. Z kolei my pozyskujemy link zwrotny, który może przełożyć się na zwiększenie autorytetu naszej strony oraz rozpoznawalności marki w sieci. 

Warto regularnie monitorować profil linków zwrotnych za pomocą narzędzi analitycznych do sprawdzania linków zwrotnych.

  1. Wejdź we współpracę ze znanym blogerem

Metodą wartą uwagi jest wykorzystywanie zasięgów i pozyskiwanie linków tematycznych na stronie branżowego blogera. Poprzez dotarcie do wpływowego wydawcy z gronem zaufanych fanów można znacząco zwiększyć ekspozycję marki i jej produktów. 

Corocznie inwestowane są ogromne ilość w środków w marketing różnego rodzaju. Jednak każdego roku polecanie przez zaufanych ludzi jest nadal najskuteczniejszą strategią marketingową. Według Nielsena 92% ludzi ufa poleceniom osób, które znają, i w rezultacie 77% jest bardziej skłonnych do wydawania pieniędzy na produkt.

Będzie to wymagało znalezienia odpowiedniego branżowego blogera. Najlepiej takiego, który jest fachowcem w danej dziedzinie i nawiązać z nim formalną współpracę. 

Warto nawiązać współpracę, możliwie jak z największa ilością liczących się blogerów w danej branży. Wpływowe osoby mają możliwość dotarcia do wielu osób zainteresowanych daną tematyką i zaprezentować im skondensowaną pigułkę informacji z lokowaniem brandu. 

  1. Przeprowadzaj wywiady z wpływowymi osobami

Wywiady z wybitnymi specjalistami z branży, to zawsze był i jest doskonały sposób na pozyskanie nowych i wartościowych odnośników. Wiele świadomych właścicieli  witryn poświęca znaczną ilość zasobów i czasu na wywiady ze specjalistami. 

To samo dotyczy marek z kanałem wideo na platformach wideo takich jak YouTube. Jeśli jesteś w stanie pozyskać choćby jeden link zwrotny, może okazać się to ogromnym wzmocnieniem, którego potrzebuje Twoja marka.

Doskonałym pomysłem może okazać się przeprowadzenie wywiadu z kilkoma specjalistami, którzy posiadają swoje własne domeny oraz konta w social media. Po publikacji wywiadu warto poprosić ich o udostępnienie wywiadu we wszystkich swoich mediach, co pozwoli na pozyskanie dodatkowych linków o wysokim autorytecie. 

Wnioski

Pozyskiwanie linków zwrotnych nadal pozostaje dominującą strategią zwiększania ruchu w teraźniejszym Internecie. Stosowane rozwiązania linkowania zmieniają się bardzo często i stają się przestarzałe i nieskuteczne wraz z wprowadzeniem kolejnych aktualizacji algorytmu. 

Zdecydowanie najważniejszą rzeczą jest regularna aktualizacja treści na stronie. Znacząco pomaga w tym założenie firmowego bloga, który pozwoli na dzielenie się wartościowymi treściami.

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest jednak to, że mimo wszystko najpewniejszym sposobem na zdobycie szczytu jest regularna aktualizacja treści i wysokiej jakości linki zwrotne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *